به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، جلسه علنی صبح امروز (سه شنبه، 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و 5 دقیقه و با حضور 221 نفر از نمایندگان و به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

موافقت مجلس با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه کار

نخستین دستور کار نشست علنی امروز، ادامه رسیدگی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر بود که نمایندگان با کلیات آن با 197 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای متنع از مجموع 240 نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی این طرح با جزئیات آن با 201 رای موافق، 5 رای مخالف و 7 رای متنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه علنی موافقت کردند.

 

لایحه موافقتنامه خدمات هوایی دوجانبه ایران و عراق اصلاح شد

در ادامه نمایندگان مجلس لایحه موافقتنامه خدمات یا سرویس های هوایی دوجانبه میان دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق را با اصلاحات صورت گرفته در جهت رفع ایرادات شورای نگهبان با 200 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علیرضا سلیمی در جریان بررسی این گزارش در تذکری با استناد به ماده 197 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در کمیسیون حتما باید ایرادات شورای نگهبان رفع شود و این رفع ایراد نباید به گونه ای باشد که الحاق یا حذفی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در جریان رفع ایرادات این لایحه مشکلات شکلی وجود دارد که باید رفع شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پاسخ به این تذکر گفت: در جلسه کمیسیون عمران و هنگام بررسی این موضوع نمایندگان شورای نگهبان و معاونت قوانین حضور داشتند و این موضوع را پذیرفتند، در محتوا هیچ تغییری صورت نگرفته و ایرادات شکلی رفع می شود.

 

موافقت مجلس با حذف قوانین و احکام نامعتبر در حوزه حمل و نقل

در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد طرح فهرست قوانین و احکام نا معتبر در حوزه حمل و نقل، نمایندگان با کلیات آن با 167 رای موافق، 4 رای مخالف و 3 رای ممتنع در جلسه علنی موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی این طرح با جزئیات آن با 168 رای موافق، 4 رای مخالف و 5 رای ممتنع در جلسه علنی موافقت کردند.

 

پایان جلسه علنی 27 شهریور ماه مجلس/ نشست بعدی سه شنبه 3 مهرماه

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در نشست علنی امروز زنگ پایان را در ساعت 11 و 05 دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست علنی بعدی سه شنبه 3 مهر ماه رأس ساعت 7:45 صبح با ادامه رسیدگی دستور کار هفتگی مجلس برگزار خواهد شد.

 

حضور سرزده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی

پس از پایان جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به صورت سرزده در صحن مجلس حاضر شد و با حضور پزشکیان نمایندگان وارد دستور کار غیرعلنی و غیر رسمی شدند. طبق اظهارات علیرضا سلیمی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در این نشست، ۱۴ نفر از نمایندگان هرکدام به مدت یک دقیقه به قید قرعه به بیان دیدگاه‌های خود درباره مسائل مختلف از جمله موضوعات اقتصادی و معیشتی، قطع برق در برخی نقاط، لزوم تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از جمله ابر پروژه‌های حمل و نقلی و ریلی، رسیدگی به مشکلات شهرها و روستاهای مرزی، تسریع در اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، توجه به قوانین بالادستی در انتصابات دولتی، ناترازی‌های بانکی و ... پرداختند. در این جلسه دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان برخی نکات و تبیین موضوعات مختلف برای حل و فصل مسائل مردم پرداخت./