به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح دوشنبه (27 شهریورماه) به ریاست  دکتر محمد باقر قالیباف رأس ساعت 8 و 25 دقیقه و با حضور 195 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

طبق اعلام روح اله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس بررسی برنامه و صلاحیت کیومرث هاشمی برای تصدی وزارت ورزش و جوانان و اخذ رأی‌ اعتماد به عنوان نخستین موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

احمد راستینه هفشجانی سخنگوی کمیسیون فرهنگی با قرائت گزارش این کمیسیون در خصوص برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، موافقت این کمیسیون با برنامه‌های کیومرث هاشمی برای تصدی این وزارتخانه را اعلام کرد.

 

در نهایت نمایندگان مجلس پس از استماع نظرات موافق و مخالف، با 167 رأی موافق،  57 رأی مخالف،  12 رأی ممتنع و یک رأی باطله از مجموع  237  نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه ورزش و جوانان را به کیومرث هاشمی سپردند.

 

نمایندگان در ادامه نشست علنی امروز (دوشنبه 27 شهریورماه) در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با اصلاح این لایحه موافقت کردند.

 

نمایندگان همچنین در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری – صنعتی دوغارون به منظور رفع ایرادات شورای نگهبان با 142 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 222 نماینده حاضر در جلسه با این گزارش موافقت کردند.

 

نمایندگان در ادامه جلسه علنی در جریان بررسی لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با مواد 3 تا 6 آن موافقت کردند.

 

نمایندگان خانه ملت در ادامه جلسه علنی و در جریان بررسی تقاضای اولویت دار شدن طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در رابطه با اعمال تاثیر معدل دانش آموزان در کنکور با این تقاضا موافقت کردند.