به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح یکشنبه (21 مرداد) مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 10 دقیقه و با حضور 248 نفر از نمایندگان، به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

دکتر قالیباف در نطق پیش از دستور خود با تبریک به مدال‌آوران در مسابقات المپیک، عملکرد خوب فدراسیون کشتی و تکواندو در المپیک را نتیجه مدیریت دلسوزانه و تخصصی مربیان و روسای این دو فدراسیون دانست. رئیس مجلس همچنین با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به آوارگان فلسطینی ساکن در مدرسه تابعین غزه در حال اقامه نماز صبح گفت: صهیونیست‌ها لکه ننگ بشریت هستند.

 

در این جلسه نمایندگان با اصلاح برخی از مواد لایحه موافقتنامه ترجیحی بین ایران و اندونزی موافقت کردند.

 

نمایندگان مجلس در ادامه زهرا خدادادی را به عنوان عضو در هیات بررسی و نظارت بر فراکسیون های مجلس شورای اسلامی و محمدمهدی فروردین را به عنوان عضو ناظر در هیأت امنای صندوق ملی مسکن انتخاب کردند.

 

بر اساس این گزارش، نمایندگان بیژن نوباوه وطن، محسن زنگنه، احد آزادی خواه، غلامحسین زارعی و علی خضریان را به منظور عضویت در هیات مدیره خبرگزاری خانه ملت انتخاب کردند.

 

نمایندگان مجلس همچنین عباس گلرو و احمد عجم را به عنوان اعضای دائمی کنفرانس بین‌المللی فلسطین، روح الله لک علی‌آبادی و محمدقسیم عثمانی را به عنوان اعضای ناظر در هیأت امنای صندوق صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، عالیه زمانی کیاسری و عبدالحسین روح‌الامینی را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی بیمه سلامت کشور، محمود نبویان و عباس گلرو را به عنوان اعضای کمیته حمایت از انقلاب مردم فلسطین، سلمان اسحاقی و عمر علیپور اقدم را به عنوان ناظر در ستاد کشوری کنترل و مبارزه با دخانیات انتخاب کردند.

 

در ادامه و با رای نمایندگان، عبدالکریم هاشمی، شاهرخ رامین و احمد آرایی نژاد به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، حسن نتاج و رضا جباری به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی نظام پزشکی، رضا تقی‌پور به عنوان عضو ناظر در شورای اجرایی فناوری اطلاعات، احسان قاضی‌زاده هاشمی و امیر توکلی به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی استاندارد، مهدی اسماعیلی و اکبر پولادی به عنوان اعضای ناظر در شورایعالی آموزش و تربیت فنی و حرفه ای و مهارت، ابراهیم عزیزی و احمد فاطمی به عنوان اعضای ناظر در شورایعالی اداری و ابوالقاسم جراره به عنوان عضو ناظر مجلس در شورای عالی صنایع دریایی کشور انتخاب شدند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، دکتر محمدباقر قالیباف در نشست علنی یکشنبه (21 مرداد) مجلس شورای اسلامی گفت: دولت محترم بر اساس اجرای اصل 130 قانون اساسی فهرست وزرای پیشنهادی را جهت اخذ رأی اعتماد به مجلس معرفی کرده و بر همین اساس اسامی نامزدها را به شرح زیر قرائت کرد.

 

وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات: ستار هاشمی

وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب

وزارت امور اقتصادی و دارایی: عبدالناصر همتی

وزارت امور خارجه: عباس عراقچی

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: محمدرضا ظفرقندی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: احمد میدری

وزارت جهاد کشاورزی: غلامرضا نوری قزلجه

وزارت دادگستری: امین حسین رحیمی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: عزیز نصیرزاده

وزارت راه و شهرسازی: فرزانه صادق مالواجد

وزارت صنایع، معادن و تجارت: محمد اتابک

وزارت علوم، تحقییقات و فناوری: حسین سیمایی صراف

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: سید عباس صالح شریعتی

وزارت کشور: اسکندر مومنی

وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری: محمدرضا صالحی امیری

وزارت نفت: محسن پاک نژاد

وزارت نیرو: عباس علی‌آبادی

وزارت ورزش و جوانان: احمد دنیامالی