غلامرضا نوری قزلجه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه، 6 تیرماه) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس، با اشاره به برخی مباحث در حوزه سیاست خارجی گفت: اعضا بر تسریع در به نتیجه رسیدن مذاکرات وین تأکید کرده و گفتند نباید این روند فرسایشی باشد و مجلس نیز می تواند با دولت همکاری کند تا طی هفته های آتی به نتیجه برسد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشدار اعضای این فراکسیون مبنی بر عدم به وقوع پیوستن برنامه های احساسی و شتاب زده در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی، عنوان کرد: قرار شد موضوعات مهم کشور مانند آب، برق، گاز، صنعت خودرو، بورس بیش از پیش مد نظر اعضای فراکسیون قرار گیرد.

وی افزود: طرحی برای ایجاد اندیشکده های خصوصی در کشور در نظر داریم تا نخبگان در کشور فعال تر شوند که یک راهکار ضروری برای توسعه کشور است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بعضی اعضا نسبت به مواد طرح تقویت امنیت غذایی ایراداتی را وارد دانستند همچنین درباره اصل 85 کردن طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی مسائلی مطرح و مقرر شد جزئیات این طرح در صحن بررسی شود لذا با 85 شدن این طرح مخالف بودیم. به خصوص که این طرح، ایرادات زیادی دارد.

وی افزود: برای مثال کمیسیون فرهنگی وارد حوزه کاملا اقتصادی شده و به موضوعی همچون ممنوعیت معامله های ارزهایی دیجیتال و رمزارزها در آن پرداخته که کمیسیون اقتصادی در این خصوص اقدامات مفصلی در دست دارد. همچنین ابهام در جرم انگاری برخی موضوعات در ارتباط با کاربران فضای مجازی وجود دارد و شرط و شروطی برای واردات گوشی های همراه گذاشته اند یا ستاد کل نیروهای مسلح را به عنوان ناظر تعیین کده اند که همه اینها خارج از تعریف وظایف کمیسیون فرهنگی است.

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص انتقاد برخی اعضا به نحوه برگزاری انتخابات به خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد: نظر اعضا بر این بود که تخلفات انتخاباتی روند تکراری پیدا کرده و تأثیر و شائبه اثر سرمایه و پول در نتیجه آن افزایش یافته است که باید بعد از تحقیق و بررسی در صورت نیاز، قوانین بازدارنده تری تصویب شود./

پایان پیام