به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست فوق العاده ای به منظور بررسی ابعاد فنی حادثه تروریستی لبنان و انفجار دستگاه های ارتباطی با حضور وزیر ارتباطات، دستیار وزیر خارجه و مدیر کل غرب آسیا و شمال آفریقا برگزار کرد.

 

گفتنی است، در این جلسه ابعاد مختلف عملیات تروریستی اخیر در لبنان و انفجار پیجرها مورد بررسی قرار گرفت و وزیر ارتباطات توضیحاتی در این ارتباط و همینطور در ارتباط با پیشگیری از حوادث مشابه در کشور ارائه و تاکید کرد که عملیات اخیر در لبنان حاصل آلودگی صنعتی بوده و عملیات ترکیبی انجام شده است.

 

وزیر ارتباطات در خصوص تجهیزات ارتباطی و تولید آن در کشور نیز گزارشی ارائه و بیان داشت که ما به سمت بومی‌سازی تجهیزات حرکت می‌کنیم و به دنبال آن هستیم تجهیزات مخابراتی را در راستای حمایت از تولید داخل بومی‌سازی کنیم و حتی امکان صادرات برخی تجهیزات هم اکنون وجود دارد همینطور در ارتباط با اقلام وارداتی مخابراتی گفت: اکنون آزمایشگاه های نمونه را متناسب با ماموریت ها داریم و البته که سامانه رجیستری باید تقویت شود.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر اساس گزارش ها مسیر تأمین تجهیزات منفجر شده در لبنان تحت اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و این عملیات توسط رژیم صهیونیستی و با پشتیبانی آمریکایی ها صورت گرفته و آنها در پیجرها مواد منفجره جاسازی کردند و از طریق سیگنال از راه دور آنها را منفجر کردند.

 

بر اساس این گزارش، مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقای وزارت خارجه نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت منطقه ارائه و تاکید کرد که عملیات تروریستی اخیر لبنان تاثیری بر حمایت حزب الله و مقاومت از غزه نخواهد گذاشت و حمایت ها همچنان ادامه خواهد داشت اگرچه هدف رژیم از این عملیات بازداشتن حزب الله از حمایت از فلسطین و غزه بوده است.

 

اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس در این جلسه نکاتی از جمله ابراز نگرانی از اینکه این وسایل مشابهی در ایران وارد بشود مطرح و بر جلوگیری و پیشگیری از این حوادث و عدم تکرار حوادث مشابه تأکید کردند همینطور از لزوم مراقبت از مراکز حساس و حیاتی کشور تاکید شد. محکومیت جنایت صهیونیست‌ها و تلاش برای روشنگری توسط وزارت خارجه، آمادگی برای مقابله با تهدیدات الکترونیکی و تقویت سازمان پدافند غیرعامل نیز مورد تاکید اعضای کمیسیون بود.

 

به گفته سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ماجرای پیجرها هیچ ارتباطی با موضوع شهادت شهید رئیسی و همراهان ایشان نداشته است.