به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح یکشنبه (14مرداد) مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 49 دقیقه و با حضور 268 نفر از نمایندگان، به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور با بیان اینکه ترور شهید هنیه نتیجه شکست قطعی رژیم صهیونیستی در میدان و از سر ضعف و استیصال است گفت: نیروهای مقتدر نظامی ما با توکل به قدرت لایزال الهی و با تکیه بر پشتوانه مردمی، درسی تاریخی به این دشمن تروریست و حامی فریبکارش یعنی آمریکا خواهند داد.

 

نمایندگان در نشست علنی یکشنبه (14 مرداد) مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان بر اساس گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس به رفع ایرادات طرح اصلاح ماده (38) قانون آیین نامه داخلی (رفع ایرادات طرح حدنصاب تعداد اعضای کمیسیون ها) پرداختند.

 

نمایندگان مجلس در ادامه مجتبی رحماندوست و رضا صدیقی را به عنوان اعضای ناظر در ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی،  جبار کوچکی نژاد و مسلم صالحی را به عنوان اعضای ناظر در شورای حقوق و دستمزد انتخاب کردند.

 

نمایندگان مجلس همچنین نصرالله پژمانفر را با 156 رأی به عنوان رییس کمیسیون اصل نودم قانون اساسی انتخاب کردند.

 

در ادامه با رای نمایندگان مجتبی رحماندوست و عباس گودرزی به عنوان اعضای ناظر در شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سالار مرادی و رمضان رحیمی به عنوان اعضای ناظر در هیأت گزینش، شارلی انویه تکیه به عنوان عضو ناظر در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و هاشم خنفری پورجعفری به عنوان عضو ناظر در شورای توسعه مدیریت سرمایه انسانی انتخاب شدند.

 

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس علیرضا نوین را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، محمد منان رئیسی را به عنوان عضو ناظر در شورای عالی مسکن، مصطفی مطورزاده و علی جعفری آذر را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی بیمه، محمدقسیم عثمانی و سعید رحمت زاده را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی اقتصاد، سالار ولایتمدار را به عنوان عضو ناظر در هیات امنای موسسه آموزش و تحقیقات صنایع دفاعی و حسین محمد زاده را به عنوان عضو ناظر در ستاد ملی گذر مرز به مرز انتخاب کردند.

 

نمایندگان همچنین عباس قدرتی و فتح الله توسلی را به عنوان اعضای ناظر در هیات امنای صندوق توسعه ملی، هادی قوامی و رسول بخشی دستجردی را به عنوان اعضای ناظر در مجمع عمومی بانک مرکزی، آرا شاوردیان و هادی محمدپور را به عنوان اعضای ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار، روح‌الله ایزدخواه و آرا شاوردیان را به عنوان اعضای ناظر در هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور و رضا حاجی‌پور و عبدالغفور امان‌زاده را به عنوان اعضای ناظر در شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی انتخاب کردند.