حسین رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در جریان بازدید از روستای زمیندر از توابع شهرستان بشاگرد که میزبان گروهی از جهادگران داوطلب در ایام عید نوروز است، گفت: نگاه ارزشی و اخلاقی که گروه های جهادی دارند بسیار ارزشمند است.

حسین رئیسی

نماینده مردم میناب، جاسک، رودان، سیریک و بشاگرد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: کار فی سبیل الله گروه های جهادی یک سبک زندگی را ترویج می دهد که در عصر حاضر غنیمت است چرا که یک عده جوان امکانات رفاهی شهر خود را آن هم در ایام تعطیلات نوروزی رها کرده و پذیرفته اند که اقداماتی برای رضای خدا و ایجاد تحول در مناطق کم برخوردار کشور انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات منطقه زمیندر اظهار داشت: یکی از عمده مشکلات روستاهای منطقه، کمبود منابع آبی شرب و کشاورزی است که باید به یک منبع پایدار متصل شود.

رئیسی ادامه داد: در سال 1400 برای حوزه انتخابیه احداث 5 سد جدید را پیگیری خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم اعتبارات آن را از محل اعتبارات طرح توسعه سواحل مکران تأمین کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به تفاهمی که سال گذشته میان استانداری هرمزگان و وزارت نیرو در موضوع سدها ایجاد شده است، عنوان کرد: محل احداث دو سد در بندر جاسک است که روی رودخانه های سدیچ و گابریک خواهد بود و در طول تابستان ذخیره آبی منطقه است، همچنین احداث سدی بر روی رودخانه شریفی در بشاگرد را دنبال می کنیم که مطالعه و اجرای آن با توجه به وضعیت خشکسالی منطقه بدون فاصله انجام می شود که کارهای ماده 23 آن را در حال انجام است.

حسین رئیسی

وی ادامه داد: همچنین یک سد در شهرستان سیریک و سد دیگری در شهرستان میناب احداث می شود که می تواند نیاز آب شرب و کشاورزی منطقه را تأمین کند.

رئیسی در ادامه پیگیری طرح های آبخیزداری را یکی دیگر از راهکارهای حل مشکل منطقه در زمان بی آبی دانست و افزود: سال گذشته با رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی اعتبارات خوبی به منطقه سرازیر شد و اقداماتی در شهرستان بشاگرد انجام خواهد شد، همچنین صد میلیارد تومان اعتبار در حوزه آبخیزداری دیده شده که امیدواریم تخصیص صد در صد آن را بگیریم چرا که طرح های آبخیزداری جلوی فرسایش خاک را گرفته و سیلاب را کنترل می کند؛ همچنین این طرح ها برای امورات کشاورزی و دامداری نیز موثر خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به بازدیدهای نظارتی خود در ایام تعطیلات نوروزی، خاطرنشان کرد: روزهایی که در مجلس حضور نداریم تعطیل نبوده و به مسائل و مشکلات مردم در جریان بازدیدهای نظارتی رسیدگی می کنیم و ضمن پیگیری مطالبات مردمی، با استفاده از اطلاعاتی که در جریان این بازدیدها به عمل می آید، طرح هایی را در مجلس ارائه کرده و راهکارهایی را جهت حل این مشکلات ارائه می کنیم.

به گزارش خانه ملت، در جریان نشست صمیمانه حسین رئیسی نماینده میناب در مجلس با جهادگران گروه جهادی گفتمان ناب، گزارش عملکردی از سوی سجاد مردانه مسئول این گروه جهادی ارائه و درباره مشکلات و مسائل روستای زمیندر و روستاهای اطراف که از توابع شهرستان بشاگرد هستند، صحبت شد./

پایان پیام