به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدیدهای گسترده از بخش های مختلف، نشست هایی را با هدف حل مشکلات برگزار کردند.

 

کوهساری: تخصیص 100 درصدی اعتبار سد قره‌چای رامیان

غلامعلی کوهساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازدیدها و سرکشی هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه‌اش، گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامى از مراوه تپه و گنبد کاووس، با توجه به هماهنگی های صورت گرفته بازدید از شرکت گلچشمه و ارازگل صورت گرفت.

غلامعلی کوهساری

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این بازدیدها موضوع سرمایه گذاری و مشکلات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در آینده ای نزدیک شاهد تجهیز مجدد شرکت گلچشمه باشیم.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شد با همکاری استاندار گلستان، برای ناحیه صنعتی منطقه فندرسک نیز 50 هکتار زمین خریدار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه موضوع تخصیص اعتبار 100 درصدی بیمارستان 91 تختخوابی رامیان مطرح و موافقت آن دریافت شد، افزود: همچنین در این میان موافقت تخصیص 100 درصدی اعتبار سد قره چای رامیان نیز دریافت شد.

کوهساری گفت: در این دیدار خوشخبتانه دستور اختصاص 15 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع فرهنگی آزادشهر نیز صادر شد تا شاهد بهره برداری هر چه سریع تر از این مجموعه فرهنگی باشیم.

وی ادامه داد: تامین آب شرب برای آزادشهر امری مهم محسوب می شود از این رو با پیگیری های صورت گرفته حفر یک حلقه چاه در منطقه انجام خواهد شد اما تا رسیدن به نتیجه مطلوب و برطرف کردن نارسایی ها فاصله زیاد است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان تامین آب شرب برای مناطق رامیان و آزادشهر از طریق شرکت آب و فاضلاب کشوری نیز پیگیری خواهد شد.

 

ایری: تخصیص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان

عبدالجلال ایری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با پیگیری های صورت گرفته برای رفع مشکلات مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان، گفت: خوشخبتانه با تلاش های صورت گرفته کانال آب سایت میگوی گمیشان با حضور دکتر نوبخت معاون رییس جمهور افتتاح شد.

عبدالجلال ایری

نماینده مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز، گمیشان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در سفر معاون رییس جمهور به منطقه و بازدید از سایت احداث بیمارستان گمیشان، دستور تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی این مجموعه گرفته شد تا این دغدغه مردمی هر چه سریع تر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه موضوع بهداشت و درمان از دغدغه های اولویت دار مردم مناطق کم برخوردار است از این رو پیگیری برای رفع مشکلات دستگاه آنژیوگرافی بیمارستان کردکوی انجام شد، ادامه داد: بر این اساس پیگیری مشکلات بیمارستان بندرگز خصوصا تکمیل مرکز دیالیز و تخصیص دستگاه سی تی اسکن، بازدید و پیگیری مراحل نصب دستگاههای سی تی اسکن شهرستانهای کردکوی و بندرترکمن و همچنین بازدید از مراحل نصب و راه اندازی سونوگرافی گمیشان طی چند مدت گذشته انجام شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حضور نمایندگان ملت در میان جامعه و شنیدن مشکلات آنان یکی از مهمترین مسائلی است که در بازدید ها از حوزه های انتخابیه انجام می شود، افزود: بنابراین بازدید حضوری و پیگیری واگذاری اراضی ساحلی بندرگز و بندرترکمن، بازدید از نصب و احداث چمن مصنوعی روستای گامیشلی نزار، بازدید از عملیات زهکشی اراضی کشاورزی حوزه انتخابیه و پیگیری میزان پیشرفت کار دکل اکتشاف نفت و گاز در گمیشان انجام شد.

ایری با اشاره به اینکه مسیر بین شهری بندرترکمن به آق قلا به جاده مرگ معروف است از این رو اجرای عملیات آسفالت این موضوع انجام شد، گفت: اجرای عملیات آسفالت معابر روستاهای خواجه نفس، قلعه توماچلر، آرخ کوچک و قره قاشلی، جاده قره قاشلی به بصیرآباد و سیمین شهر و همچنین اجرای عملیات آسفالت جاده کوهستانی یزدان محله تا درازنو در راستای رفع مشکلات راه های مناطق کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان مورد پیگیری گرفت.

وی ادامه داد: پیگیری مشکلات خلیج گرگان و اخذ تایید و تخصیص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای احیای خلیج گرگان از دیگر اقدامات انجام شده است.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین بهره برداری از پروژه مجتمع چاه های آب قلعه و قرنجیک برای آب رسانی به روستاهای قلعه ها، روستاهای قرینجیک، آرخ بزرگ، گامیشلی نزار و خمبر آباد نیز طی چند مدت گذشته صورت گرفت.

 

آریان پور: بیمارستان مراوه تپه تجهیز و افتتاح  شد

رضا آریان پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازدیدها و سرکشی هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه‌اش در دو ماه اخیر، گفت: تجهیز بیمارستان های مینودشت و کلاله به دستگاه اکوکاردیوگرافی قلبی و اتوآنالایزر یکی از مهمترین اقدامات انجام شده طی چند ماه گذشته بشمار می رود.

رضا آریان پور

نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پیگیری مسائل درمانی و بهداشتی یکی از موضوعات مهم برای مردم است، اظهار کرد: بر این اساس دریافت اعتبار جهت راه اندازی زیست پزشک بیمارستان مینودشت، تجهیز و راه اندازی بخش NICU در بیمارستان مینودشت، تکمیل و راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی کلاله و تجهیز درمانگاه تخصصی گالیکش به دستگاه سونوگرافی پیشرفته و تست ورزش از مسائلی است که خوشبختانه پیگیری شده و به نتیجه نهایی رسیده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های و رایزنی های مستمر بیمارستان مراوه تپه با حضوروزیر بهداشت و رئیس بنیاد مستضعفان تجهیز و افتتاح شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه همواره مسائل مرتبط با راه های روستایی از جمله موضوعاتی است که برای پیگیری در دستورکار قرار دارد، افزود: بر این اساس مرمت و آسفالت جاده های روستایی مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش پیگیری شد تا شاهد کاهش مشکلات مردم مناطق کم برخوردار باشیم. در این میان نباید فراموش کرد که اجرای طرح هادی روستای گوگل شهرستان مینودشت نیز با پیگیری های مستمر به نتیجه رسید.

آریان پور گفت: نصب تجهیزات اینترنت پرسرعت در دو روستای مینودشت و رفع مشکل کم آبی در روستای پادلدل گالیکش از دیگر اقدامات انجام شده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد برگزاری جلسه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و مدیر عامل معدن تخت جهت بررسی مشکلات کارگران معدن و مرمت جاده روستای تخت شهرستان مینودشت از دیگر اقدامات انجام شده طی چند وقت گذشته است./

گزارش؛ محمدجواد یافتیان

پایان پیام