فریده اولادقباد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در واکنش به حذف سرفصل‌هایی از کتاب‌های ادبیات‌فارسی، گفت: سازمان پژوهش و شورای عالی آموزش و پرورش باید کمیته مشترکی را تشکیل دهند و سرفصل‌هایی را که از کتب ادبیات‌ فارسی حذف شده‌ است، مورد بررسی دقیق قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: مطالب حائز اهمیتی که به هویت ایرانی و اسلامی مربوط است، نباید از کتب درسی ما حذف شود و در صورتی که این مسئله رخ داده باشد، باید این مطالب به کتاب‌های ادبیات بازگردد.

وی ادامه داد: البته سازمان پژوهش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش باید در محتوای کتب درسی بازنگری‌های اساسی داشته باشند از این جهت که محتوای کتاب‌ها باید با نیازهای روز دانش‌آموزان منطبق باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: البته این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد که بسیاری از مطالب مندرج در کتب درسی ما حاوی تاریخ باستانی و معاصر کشورمان است و باعث می‌شود که دانش‌آموزان مطالبی را درباره هویت اسلامی و ایرانی بیاموزند و نسبت به آن احساس غرور ملی داشته باشند که نباید از کتب درسی حذف شوند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه نباید مطالب ارزشمند مندرج در کتب درسی حذف شود، گفت: دانش‌آموزان از طریق برخی از مطالب کتب درسی، از فرهنگ، آداب، رسوم، ادبیات و مفاخر کشور شناخت کسب می‌کنند که این مطالب نباید از کتب درسی حذف شوند./

پایان پیام