به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (سه شنبه، 30خرداد ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 8 دقیقه و با حضور 199 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه در نطق پیش از دستور خود تاکید کرد که مجلس یازدهم با تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و همچنین با تصویب مواردی همچون تحت پوشش بیمه قرار دادن درمان ناباروری تلاش کرد تا منافع خانواده را محور قانونگذاری فرهنگی قرار دهد.

 

در ادامه نوبت به بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی رسید که علیرضا نظری گزارش این کمیسیون پیرامون صلاحیت و برنامه های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی را قرائت کرد.

 

در ادامه مهدی عیسی زاده، سید سلمان ذاکر، علیرضا پاک فطرت و مهرداد ویس کرمی در مخالفت و قدرت الله حمزه شلمزاری، علی اکبر بسطامی، مجتبی یوسفی و محمدجواد عسکری در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی دیدگاه های خود را مطرح کردند و سپس محمدعلی نیکبخت وزیر پیشنهادی به دفاع از برنامه‌های خود پرداخت.

 

در نهایت، نمایندگان مجلس با 198 رأی موافق،  40 رأی مخالف، 10 رأی ممتنع و بدون رأی باطله از مجموع  248 نماینده حاضر در صحن، تصدی وزارتخانه جهاد کشاورزی را به نیکبخت سپردند.

 

سپس رئیس مجلس درگذشت والده ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عبدالرضا ترابی نماینده ادوار حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان را تسلیت گفت.

 

همچنین در ادامه نمایندگان مجلس در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان بر طرح بانکداری جمهوری اسلامی بر برخی از مصوبات خود در این طرح اصرار ورزیدند به همین دلیل این مواد جهت اعلام نظر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد.

 

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای  اسلامی بر تناسبی شدن انتخابات تهران اصرار کردند.

 

جمعی از اصحاب رسانه استان مرکزی، جوانان نخبه نظام مسائل استان همدان و جمعی از بانوان کارگر شهر اصفهان مهمانان جلسه علنی امروز مجلس بودند.

 

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 11:30 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (یکشنبه، 4 تیر ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.