به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در هفته جاری از روز شنبه 15 مهر ماه تا روز چهارشنبه 19 مهر ماه جلسه علنی داشتند و به ادامه بررسی جزییات برنامه هفتم توسعه پرداختند.

 

نمایندگان مردم در مجلس نحوه تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت شرکت‌های دولتی دارای زیان انباشته را مشخص کردند.

 

خانه ملتی ها در مجلس وزارت جهاد کشاورزی را مکلف کردند تا برنامه تولید بهینه (الگوی کشت) محصولات موضوع ماده (۳۱) قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی را هرساله و براساس یک برنامه پنجساله تهیه و تا سه ماه قبل از شروع سال زراعی در هر حوضه آبخیز و دشت تعیین و کلیه حمایت های قیمتی و غیرقیمتی خویش را براساس این برنامه اجرا کند.

 

همچنین وزارتخانه های بهداشت و جهاد کشاورزی مکلف به صدور مجوز تاسیس کانون های مسئولان فنی و بهداشتی به منظور افزایش سلامت و ایمنی مواد غذایی شدند.

 

وزارت نیرو مکلف به ایجاد بازار مبادله آب‌های غیرمتعارف شد

 

نمایندگان مردم در مجلس وزارت نیرو را مکلف کردند در سال اول اجرای این قانون، با رعایت مباحث مربوط به بیلان منابع آب و در راستای تعادل‌بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی، بازار مبادله آب‌های غیرمتعارف را با حفظ کاربری آب و جلوگیری از آلودگی و تخریب خاک ایجاد کند.

 

در ادامه سازوکار حمایت از اجرای شبکه‌های آبیاری و زهکشی از محل اعتبارات مصوب طرح‌های مربوط و منابع داخلی وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی  تعیین شد.

 

نمایندگان مجلس، وزارت نیرو را مکلف کردند با همکاری دستگاه های مربوطه به منظور کاهش آب مصرفی بخش صنعت و معدن، نسبت به بازتخصیص آب مصرفی صنایع بزرگ آب بر در سراسر کشور و ابلاغ زمانبندی تأمین آب جایگزین با اولویت منابع آبی نامتعارف اقدام نماید.

 

خانه ملتی ها وزارت نیرو را موظف کردند ضمن عرضه برق تولیدی نیروگاه ها در بورس انرژی، رابطه مالی این وزارتخانه با دولت را در راستای استقلال مالی صنعت برق اصلاح کند.

 

همچنین دولت  مکلف شد تا در راستای توسعه متوازن و اشتغال پایدار و بهره‌مندی مردم منطقه و جلوگیری از مهاجرت در محدوده معادن، اقدامات لازم برای اولویت دهی استفاده از نیروهای انسانی بومی و شرکت‌های بومی انجام دهد.

 

نمایندگان مردم وزارت صمت را مکلف اجرای سند راهبرد ملی پیشرفت صنعتی و ارتقای زنجیره های ارزش کشور کردند.