به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، احمد امیر آبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان که برای انجام دیدارهای رسمی به پاکستان سفر کرده است، با سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

طرفین در این جلسه در خصوص حفظ و گسترش امنیت مرز مشترک دو کشور و عدم اجازه ورود تروریست‌ها به ایران از خاک پاکستان، راه‌اندازی و گسترش بازارچه‌های مرزی، افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی، توسعه روابط پارلمانی و ... به بحث و تبادل و نظر پرداختند.

 

امیرآبادی: توافقنامه راه اندازی اتاق تهاتر بازرگانی و تکمیل خط لوله از سوی طرف پاکستانی به سرعت اجرا شود

 

گفتنی است، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در جریان سفر به این کشور با جاوا پرویز شریف رئیس مجلس ملی پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

امیرآبادی در ابتدای این دیدار ضمن محکوم نمودن اقدام تروریستی اخیر در پاکستان، شهادت تعدادی از شهروندان این کشور را تسلیت گفت.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در ادامه ضمن انتقاد از طرف پاکستانی به دلیل عدم اجرای تعهدات خود در بحث انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان  بر لزوم تسریع در اجرای توافقنامه ایران و پاکستان برای راه‌اندازی اتاق تهاتر بازرگانی و تکمیل خط لوله گاز از سوی طرف پاکستانی تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران تعهدات خود را در این مورد انجام داده اما متاسفانه پاکستان در مقابل به تعهدات خود تاکنون پایبند نبوده است.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر پاکستان به تعهدات خود در این زمینه عمل نکند، کار سخت پیش خواهد رفت و دولت و ملت ایران انتظار دارند که مجلس ملی پاکستان موضوع را محکم پیگیری کرده و تعهدات خود را برای تکمیل خط لوله گاز داخل این کشور را انجام دهد.

 

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان همچنین بیان کرد: ما آمادگی داریم تا در این خصوص کمک‌های مورد نیاز را انجام دهیم، براین اساس پیشنهاد می‌دهم جلسه مشترکی بین گروه‌های دوستی ایران، چین و پاکستان برگزار و بحث توافقات سه جانبه را پیگیری کند.

 

 امیرآبادی فراهانی در جلسه دیدار با رئیس مجلس ملی پاکستان از عدم اجرا و راه‌اندازی اتاق تهاتر مشرک میان دو کشور ایران و پاکستان که در دیدار قبلی مورد توافق دو طرف قرار گرفته بود، انتقاد کرد و خواستار ورود و پیگیری این موضوع از سوی رئیس مجلس ملی پاکستان شد تا هرچه سریعتر اتاق تهاتر میان اتاق بازرگانی تهران_قم_کراچی و کویته_زاهدان راه اندازی شود.