به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، مسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر امروز (شنبه، 6 بهمن ماه) با عبدالحمید سی عفیف رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر دیدار و گفت و گو کرد.



مسعود گودرزی در ابتدای این دیدار با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و سیاسی دو کشور و یادآوری جنبه‌های مشترک دو انقلاب ایران و الجزایر گفت: انقلاب الجزایر الهام‌ بخش بسیاری از انقلاب‌ها در سراسر جهان است و مردم ایران نیز همواره از انقلاب الجزایر به نیکی یاد می‌کنند.



وی افزود: مجلس تبلور نظام مردم‌ سالاری در کشور بوده و امیدوارم سفر جنابعالی و هیات همراه زمینه ساز توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دوجانبه بویژه مناسبات پارلمانی  دو کشور در سطوح مختلف باشد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر در ادامه این دیدار گفت: با توجه به نزدیکی دیدگاه های ایران و الجزایر در بسیاری از مسائل منطقه‌ای، بین‌ المللی و همچنین سابقه روابط و جایگاه مهم دو کشور در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا، ضروری است برای هماهنگی و اتخاذ مواضع، مناسبات پارلمانی، تماس‌ها و رایزنی‌ها افزایش یابد و دو کشور از نقطه‌نظرات یکدیگر دائماً مطلع شوند.



عبدالحمید سی عفیف، نیز در این دیدار، ضمن تشکر و قدردانی از مهمان نوازی و استقبال صمیمانه از ایشان و هیات همراه، حضور هیات پارلمانی الجزایر در مجلس شورای اسلامی را نشانگر اهمیت مناسبات پارلمانی در تقویت روابط دوستانه دو کشور دانست و گفت: بر فعال سازی و اجرای تفاهمنامه‌های فی‌مابین به منظور تقویت همکاری‌های مجالس در حوزه های مختلف پارلمانی و بهره‌مندی از تجارب یکدیگر در زمینه قانونگذاری تاکید داریم. وی افزود: مواضع دو کشور در خصوص تحولات جهانی به یکدیگر بسیار نزدیک است و الجزایر در حوزه پارلمانی و سیاسی از تمام توان خود برای ادامه این همکاری‌ها در مجامع بین المللی استفاده می‌نماید.



رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی الجزایر در پایان گفت: با توجه به فراهم بودن تمامی زیر ساخت ها و اراده سیاسی مقامات دو کشور برای توسعه روابط دوستانه ما نیز به عنوان نمایندگان مجالس باید از دیپلماسی پارلمانی جهت تقویت و ارتقای سطح همکاریها در زمینه‌های مختلف تجاری و اقتصادی نیز استفاده کنیم تا این روابط به سطح مطلوب دو طرف برسد.