به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نشست علنی امروز (دوشنبه 30 مردادماه) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف آغاز شد.

 

اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان قیر رایگان به دستگاه های اجرایی

 

بنابراین گزارش، نمایندگان در ابتدا پس از بررسی‌های بسیار، طرح اصلاح بند «ک» تبصره (1) قانون بودجه سال 1402 کل کشور را در دست گرفته و به تصویب رساندند، چراکه معتقدند این بند قانونی می‌تواند کمک شایانی به محرومیت‌زدایی به‌ویژه از مناطق روستایی کشور کند اما وجود تناقض‌های محتوایی و ابهاماتی مبنی بر اختصاص سهمیه به‌صورت ریالی یا به صورت کالا(وکیوم باتوم) سبب برداشت‌های سلیقه‌ای و نادرست از بند قانونی مذکور شود و ممکن است در روند اجرای پروژه‌های عمرانی کشور خلل ایجاد کند لذا نمایندگان شفاف‌سازی قانون مذکور را اجتناب‌ناپذیر دانسته و با آن موافقتند کردند. 

 

طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت اصلاح شد

 

همچنین نمایندگان در ادامه به‌منظور رفع ایرادات شورای نگهبان به «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» این طرح را اصلاح کردند که در نهایت براساس اصلاحات انجام شده انعقاد قراردادهای بی‌واسطه و مستقیم با نیروهای شرکتی، رفع ایرادات تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد کار معین توسط شرکت‍‌ها الزامی شد.

 

دکتر قالیباف: نشست بررسی کنکور عصر امروز با حضور وزرای مربوطه و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود

 

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر درباره تعیین تکلیف کنکور تذکر داد که این موضوع پاسخ رئیس مجلس را به دنبال داشت، پاسخی مبنی بر اینکه بعدازظهر امروز ساعت 3 و نیم، جلسه این در این خصوص با مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهیم داشت و به یقین در این باره تصمیم‌گیری خواهد شد، همچنین بعدازظهر امروز جلسه‌ای نیز با حضور وزرای محترم و دبیر محترم شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کرده و ان‌شالله تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

 

ناطقان میان دستور

 

صحن علنی به ایستگاه قرائت نطق ناطق رسید که محمد وحیدی، علی علیزاده، قدرت‌الله حمزه شلمزاری، علی رضایی و محمود عباس زاده مشکینی ناطقان میان دستور امروز بودند.

 

۳ سوال ملی از وزرای امور اقتصادی و ارتباطات اعلام وصول شد

در ادامه  سوال ملی سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره دلیل توقف ناپذیری نرخ تورم و دو سوال ملی مجتبی توانگر نماینده تهران و تعدادی از نمایندگان از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارزیابی اثرات فیلترینگ و سیاست‌های حمایتی وزارت ارتباطات و مشکلات ناشی از سرعت و کیفیت پایین اینترنت اعلام وصول شد.

 

پایان جلسه علنی ۳۰ مرداد ماه مجلس

 

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس زنگ پایان نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12:10 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (سه شنبه، 31 مردادماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.