به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، جلسه علنی صبح یکشنبه (یکم مرداد) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8 و 9 دقیقه و با حضور 204 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

گفتنی است، طرح تأمین مالی و جهش تولید و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستورکار امروز مجلس قرار داشت.

 

 حذف تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران از اصلاح قانون انتخابات

 

دستور کار نخست امروز پارلمان، رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی بود که نمایندگان پس از بررسی، به منظور رفع ایراد هیات عالی نظارت، با حذف ماده ۵۳ این طرح مبنی بر حذف انتخابات تناسبی موافقت کردند.

 

بررسی گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در مورد بررسی طرح تأمین مالی و جهش تولید، دستور بعدی صحن علنی امروز بود که مواد 9 و 10 این طرح درباره «سامانه‌ی جامع وثایق» به تشخیص رئیس مجلس و جهت تنقیح برخی موضوعات مندرج در 2 ماده فوق به کمیسیون مربوطه ارجاع شد.

 

مجوز مجلس به بانک‌ها جهت مشارکت در طرح های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای

 

در ادامه نمایندگان با تصویب ماده 12 این طرح به بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی اجازه دادند از محل منابع خود، در طرح‌های زیربنایی و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مشارکت کنند.

 

لایحه همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت ایران و قرقیزستان تصویب شد

 

در ادامه نشست علنی امروز بهارستان نوبت به بررسی لایحه موافقتنامه همکاری امنیتی و انتظامی بین دولت ایران و قرقیزستان رسید که عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در دفاع از این لایحه با بیان اینکه ایران با کشور قرقیزستان یک روابط دوستانه دارد، گفت: موضوع این لایحه مربوط به توسعه روابط ایران و قرقیزستان در موضوعاتی اعم از مقابله با جرائم سازمان یافته، تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و افراط گرایی است. در نهایت نمایندگان پس از استماع نظر موافقان و مخالفان با کلیات این لایحه موافقت کردند.

 

گفتنی است در جلسه امروز اصغر سلیمی، الهام آزاد، احمد دنیامالی، محمدتقی نقدعلی و جواد نیک بین به ایراد  نطق میان دستور پرداختند.

 

زنگ پایان جلسه علنی یکم مرداد

 

در نهایت حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رییس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی صبح امروز را رأس ساعت 12 و 17دقیقه به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی روز (دوشنبه، دوم مرداد ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.