به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی سومین نشست علنی مجلس در هفته جاری صبح امروز (چهارشنبه  22 شهریورماه) با به صدا درآمدن زنگ آغاز آن توسط محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8 و 25 دقیقه تشکیل شد.

 

 نمایندگان در گام اول رفع ایرادات شورای نگهبان از طرح اصلاح ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی را در دستورکار خود قرار دادند و پیشنهادات آنها باتوجه به مخالفت با گزارش کمیسیون اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا منجر به اصلاح آن شد. پس از آن نیز ایرادات شورای نگهبان در لایحه شوراهای حل اختلاف برطرف گردید.

 

لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران با کار کارشناسی یک فوریتی بررسی می‌شود

 

در ادامه نشست امروز بهارستان نشین‌ها با تقاضای دوفوریت در مورد لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران به دلیل نیاز کار کارشناسی در این خصوص مخالفت کردند و بررسی آن به صورت یک فوریتی تصویب شد.

 

برنامه پنجساله ششم تا پایان سال تمدید شد

 

یکی از دستورات کار مهم امروز نمایندگان مردم در خانه ملت تمدید برنامه ششم توسعه به دلیل زمان بر بودن بررسی برنامه هفتم و تائید آن از سوی شورای نگهبان تا پایان اسفندماه سال جاری بود که با تصویب کلیات و جزئیات طرح دوفوریتی اصلاح بند (ز) تبصره ( 20 ) ماده واحده قانون بودجه 1402 کل کشور محقق شد.

 

کمیسیون کشاورزی مامور بررسی دلایل 6 هزار تن نهاده دامی در یکی از انبارهای کشور

 

شش هزار تن نهاده‌ دامی فاسد شده در یکی از انبارهای کشور در شرایطی که مرغداران و دامداران کشور با کمبود این اصل الزامی برای تولید مواجه هستند باعث شد تا حسینعلی حاجی دلیگانی   تذکر شفاهی خود را به این موضوع اختصاص دهد و از شرکت پشتیبانی و وزیر جهاد کشاورزی خواست تا در این خصوص پاسخگو باشند. پس از بیان این موضوعات عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس  که ریاست جلسه را برعهده گرفته بود به کمیسیون کشاورزی مجلس ماموریت داد تا بررسی فساد نهاده‌های دامی را در دستور کار خود قرار دهد.

 

ناطقان میان دستور

 

در ادامه نشست امروز نوبت به ناطقان رسید که سیدجلیل میرمحمدی میبدی، حسین حق وردی، سیدغنی نظری خانقاه و فتح الله توسلی به ایراد نطق خود پرداختند.

 

اعلام وصول

 

در ادامه نشست امروز بهارستان نشینان لایحه معاهده انتقال محکومان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت سوسیالیستی ویتنام، لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان در مورد همکاری در زمینه های فرهنگی، آموزشی، علمی، ورزش و جوانان و رسانه های گروهی و لایحه اصلاح قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی و لایحه معاهده استرداد مجرمان بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام اعلام وصول شد.

 

مصری که ریاست جلسه را بر عهده داشت نهایتا راس ساعت 12:00 زنگ پایان نشست امروز خانه ملت را به صدا درآورد و بر اساس اعلام وی جلسه بعدی مجلس روز (دوشنبه، 27 شهریورماه) رأس ساعت 7 و 45 دقیقه صبح خواهد بود.