به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی صبح سه‌شنبه (23 خرداد) مجلس شورای اسلامی به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف، رأس ساعت 8 و 3 دقیقه و با حضور 194 نفر از نمایندگان آغاز شد.

 

بررسی برنامه و صلاحیت عباس علی‌آبادی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اخذ رأی‌اعتماد از مجلس به عنوان نخستین موضوع در دستور کار نمایندگان قرار گرفت.

 

ابتدا روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درخصوص برنامه های وزیر پیشنهادی را قرائت کرد و از موافقت کمیسیون متبوعش با تصدی وی در وزارتخانه مذکور خبر داد.

 

سپس مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی به ارائه گزارش کمیسیون درباره بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در این کمیسیون پرداخت و تاکید کرد: اعضای کمیسیون با اکثریت آراء عباس علی آباد را به عنوان گزینه مقبول برای تصدی‌ وزارت صمت معرفی کردند.

 

در ادامه مهدی عسگری، غنی نظری، جلال محمودزاده و رحیمی جهان آبادی در مخالفت و محمدمهدی زاهدی، حبیب اله دهمرده، محمدرضا پورابراهیمی و گودرزوند چگینی در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی صمت به طرح دیدگاه های خود پرداختند و سپس وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به دفاع از برنامه های خود پرداخت.

 

در نهایت نمایندگان با 187 رأی موافق،  58 رأی مخالف، 8 رأی ممتنع و 2 رأی باطله از مجموع  255 نماینده حاضر در صحن، با انتصاب عباس علی آبادی در پست وزارت صمت موافقت کردند.

 

معرفی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس، نامه رئیس جمهور مبنی بر معرفی محمدعلی نیکبخت به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی به مجلس را قرائت کرد.

 

در ادامه جلسه علنی علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰، گزارش این کمیسیون در خصوص سامانه جامع اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی را قرائت و تاکید کرد: برخی از دستگاه های مشمول این قانون تاکنون از ثبت اطلاعات اموال خود استنکاف نموده اند.

 

موافقت با یک فوریت لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف

نمایندگان در ادامه نشست علنی با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت با 185 رأی موافق، 30 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

 

بیانیه نمایندگان در خصوص تأمین حقابه هیرمند

محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس بیانیه بیش از ۲۰۰ نفر از نمایندگان با تأکید بر تأمین حقابه هیرمند و حمایت از مواضع قاطع رئیس جمهور و دولت را قرائت کرد.

 

بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مطابق اصل ۸۵

در ادامه نمایندگان مجلس با بررسی طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس موافقت کردند.

 

عبدالرضا مصری زنگ پایان نشست علنی سه شنبه (23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی را رأس ساعت 12:06 به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی یکشنبه (28 خرداد ماه) رأس ساعت 7:45 با ادامه بررسی دستور کار نشست علنی برگزار خواهد شد.