به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست روز ( یکشنبه 21 شهریورماه) در خصوص طرح استفساریه تبصره (1) ماده (22) قانون نظام صنفی مصوب 1392  و طرح اصلاح قانون استفاده از خدمات تخصصی و حرفه‌ای حسابداران رای گیری نهایی می‌کنند و در این نشست طرح مالیات بر عایدی سرمایه نیز بررسی می‌شود.



گفتنی است که وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونین وی به منظور بررسی آخرین وضعیت شاخص های اقتصادی کشور در کمیسیون اقتصادی حاضر می‌شوند.



در ادامه نشست‌های کمیسیون اقتصادی طی هفته جاری، روز ( دو‌شنبه 22 شهریورماه) وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاونین وی به منظور بررسی آخرین وضعیت تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیراساسی در این کمیسیون حاضر می‌شوند، همچنین در این نشست جایگاه بازار سرمایه و بورس‌های کالایی در حوزه‌های بازرگانی داخلی و خارجی و آثار و تبعات منفی ناشی از قیمت گذاری دستوری در اقتصاد ملی بررسی می‌شود.



لازم به ذکر است ارائه گزارش اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحولات ساختاری در فعالیت رایزنان بازرگانی خارج از کشور و اظهارنظر وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص طرح اصلاح قانون نظام صنفی و نیز طرح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در دستور کار نشست روز ( دو‌شنبه 22 شهریورماه) کمیسیون اقتصادی قرار دارد.



همچنین اعضای کمیسیون اقتصادی روز ( دو‌شنبه 22 شهریورماه) نشستی را با مسئولین ارشد قوه قضائیه با حضور ریاست محترم مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی آسیب شناسی حقوقی قوانین اقتصادی کشور  برگزار می‌کنند.



اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز ( سه‌شنبه 23 شهریورماه) در نشستی با وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین آخرین وضعیت گزارش‌های مالی بنگاه‌های اقتصادی متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برنامه پیشنهادی وزارت در خصوص تحولات ساختاری بخش اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران را بررسی می‌کنند.