به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی جلسه امروز (یکشنبه 24 مردادماه) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای با حضور سید جواد ساداتی نژاد برگزار شد که وزیر جهاد کشاورزی ضمن پاسخ به سوالات و مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان، برنامه‌های خود را برای حضور در وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ارائه کرد.



نمایندگان تاکید کردند به دلیل شایستگی‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی حمایت خوبی از وی می‌کنند و حضور فردی آگاه و مردمی در مجلس شورای اسلامی جای خوشحالی دارد و امیدوار هستیم آقای ساداتی‌نژاد در وزارت خانه مهم جهاد کشاورزی نیز که رزق و غذای مردم و مدیریت کشاورزان و دامداران وابسطه به آن است عملکرد مناسبی داشته باشد.



اعضای کمیسیون اقتصادی مباحثی را در زمینه کوتاهی‌های رخ داده در عدم تامین نهاده‌های دامی و کشاورزی، از بین رفتن ذخایر آبزیان دریای خزر، کاستی‌های حوزه شیلات، عدم حمایت از کشاورزان، تامین آب، خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، صنعتی سازی تولید و صادرات محصولات و تفکیک وزارت جهاد کشاورزی مطرح کردند.



همچنین در ادامه کمیسیون میزبان فاطمی امین وزیر پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت بود؛ فاطمی امین با حضور مجدد در کمیسیون اقتصادی پاسخ خود را به سوالات مطرح شده از سوی نمایندگان ارائه کرد.



در ادامه نشست امروز کمیسیون اقتصادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان برنامه‌های خود را ارائه و از وضعیت فعلی این حوزه انتقاد کرد.



نمایندگان انتقادات خود را از کم کاری در حوزه جوانان مطرح کردند و مباحثی نیز در زمینه رسیدگی به حوزه ورزش، استعداد پروری در شهرستان‌ها، تامین ابنیه و تاسیسات زیربنایی به منظور تسهیل ورزش، ورزش قهرمانی، حضور در میادین جهانی، تعیین تکلیف دو باشگاه فوتبال دولتی پایتخت مطرح و وزیر پیشنهادی پاسخ‌هایی را ارائه کرد.



سپس بر اساس برنامه زمان‌بندی شده وزیر پیشنهادی نیرو دولت سیزدهم در کمیسیون اقتصادی حاضر شد و برنامه‌های خود را ارئه کرد.



برنامه ریزی به منظور توسعه تولید برق و مصرف بهینه منابع آبی، عدم سرمایه گذاری مناسب در حوزه نیرو، قطعی مکرر برق، عدم بهسازی نیروگاه‌ها، آبرسانی به فلات مرکزی ایران، استفاده از آب شیرین کن‌ها  و مهار تنش آبی در سال جاری از جمله مباحثی بود که از سوی نمایندگان و وزیر پیشنهادی نیرو مطرح شد.



اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس سوالات خود را از محرابیان مطرح کردند و مقرر شد وزیر پیشنهادی نیرو دولت آینده در نشست صبح فردای کمیسیون اقتصادی مجددا حاضر شود و پاسخ‌های لازم را نسبت به سوالات نمایندگان ارائه کند.



در ادامه عزت الله ضرغامی وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت سیزدهم با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را ارائه کرد.



نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی مسائل خود را در خصوص اقتصاد گردشگری، اقتصاد هتل داری، دیپلماسی گردشگری مطرح کردند و از سوی نمایندگان سوالات و دغدغه‌هایی در زمینه حفاظت از میراث فرهنگی، جلوگیری از نابودی آثار تاریخی، توسعه گردشگری داخلی و توریسم سلامت مطرح شد که ضرغامی پاسخ لازم را ارائه کرد.



به اعتقاد نمایندگان کمیسیون اقتصادی نقطه قوت و تمرکز برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای ضرغامی بر اقتصاد گردشگری است.