به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس در روزهای یکشنبه (21 دی)، سه‌شنبه (23 دی) و چهارشنبه (24 دی) جلسه خواهد داشت.



بر این اساس، در روز یکشنبه پس از مروری بر آخرین اخبار و تحولات، گزارش هیئت اعزامی به شهرستانهای آبادان و خرمشهر به منظور بازدید از مرزها و بررسی مسائل منطقه را استماع و پس از آن پیگیری مسائل مرتبط با نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و همچنین بررسی طرح/لایحه 'لایحه اصلاح قانون به کارگیری سلاح توسط مأمورین نیروهای مسلح در موارد ضروری' در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را در دستور کار دارند.



در روز سه شنبه مروری بر آخرین اخبار و تحولات و همچنین استماع دو کمیته امنیت آب در خصوص الف- آخرین وضعیت رودخانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ب- آخرین وضعیت رودخانه‌های جمهوری اسلامی ایران که به دریاچه خزر منتهی می‌شوند ج- آخرین وضعیت رودخانه‌های کشورمان در حوضه‌های ساحلی خلیج‌فارس و دریای عمان و کارگروه دفاعی در خصوص پیگیری آخرین اقدامات و تدابیر دستگاههای ذی‌ربط در ارتباط با خانواده های حادثه تروریستی اهواز در دستور کار اعضای کمیسیون امنیت قرار دارد.



اعضای کمیسیون امنیت ملی در روز سه شنبه همچنین طرح/لایحه 'توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی' در امنیت ملی و سیاست خارجی را بررسی می کنند.



نشست هیئت رئیسه کمیسیون و روسای کمیته ها در دستور کار روز چهارشنبه کمیسیون امنیت ملی قرار دارد.



گفتنی است کمیته امنیت در روز دوشنبه بررسی موارد ذیل را در کمیته امنیت آب : الف- آخرین وضعیت رودخانه‌های مرزی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه ب- آخرین وضعیت رودخانه‌های جمهوری اسلامی ایران که به دریاچه خزر منتهی می‌شوند. ج- آخرین وضعیت رودخانه‌های کشورمان درحوضه‌های ساحلی خلیج‌فارس و دریای عمان ( با حضور مسئولان ذی ربط) در دستور کار دارد.



کمیته دفاعی نیز در روز دوشنبه آخرین اقدامات و تدابیر دستگاههای ذی ربط در ارتباط با خانواده های حادثه تروریستی اهواز را پیگیری می کند.