به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، کوروش کرم پور حقیقی نماینده مردم فیروزآباد در مجلس دهم به نمایندگی از رئیس مجلس شورای اسلامی، پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی، بنیاد شهید، عباس پور معاون بهداشت و درمان، ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس، سردار حسن زاده مدیرکل اشتغال و فرهادی مدیرکل پذیرش و امور اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران بعدازظهر امروز (چهارشنبه، 8 خردادماه) با حادثه دیدگان و خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کردند.

در این نشست جمعی از حادثه دیدگان و خانواده شهدای این حادثه به بیان مطالباتشان در زمینه اشتغال، بیمه، تامین هزینه های درمان و حق معیشت پرداختند، همچنین خطاب به کوروش کرم پور حقیقی خواستار نصب تندیس این شهدا در مجلس شدند.

ضرورت تشکیل کمیته ای برای پیگیری مطالبات خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس

کوروش کرم پور حقیقی با بیان اینکه خانواده این شهدا طبق قانون باید تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرند تا بتوان در جهت تحقق مطالبات آن ها گام برداشت، گفت: اقداماتی که تاکنون در جهت رفع مشکلات حادثه دیدگان و خانواده شهدای حادثه تروریستی از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شده براساس تعصبی که رئیس مجلس و نمایندگان نسبت به این عزیزان داشته اند، صورت گرفته، چرا که پرداختن به این موضوعات خارج از وظایف ذاتی این قوه بوده است اما همچنان معتقدیم که حق آن ها هنوز به خوبی ادا نشده است.

نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدواریم در پی تشکیل کمیته مشترکی بین مجلس شورای اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران و نماینده ای از خانواده شهدای این حادثه تروریستی بتوانیم مطالباتشان را پیگیری کنیم، چرا که رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است که به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بی تردید هیچ کس نمی تواند پاسخگوی حتی یک لحظه از سختی ناشی از بروز این حادثه که به خانواده شهدای آن تحمیل شده باشد چرا که بنده در آن روز در کنار حادثه دیدگان و شهدای این حادثه تروریستی بودم و از نزدیک دردشان را لمس کردم.

ثبت 7 تیر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام شهدای ترور

در ادامه مهدی ایزدی معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و ایثارگران با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد حمله تروریستی به مجلس شورای اسلامی هستیم ضمن گرامیداشت شهدای این حادثه، گفت: ما براساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران باید ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا را تحت پوشش قرار داده و به آن ها خدمات ارائه دهیم کما اینکه تاکنون 3 میلیون و 200 هزار نفر از آن ها را تحت پوشش قرار دادیم.

وی تاکید کرد: براساس مطالبه خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس که خواستار ثبت روزی در تقویم جمهوری اسلامی به نام این شهدا شده اند، می توان 7 تیر را به نام شهدای ترور ثبت کرد ضمن اینکه ما در اواخر سال 97 کمیته ای را تحت عنوان پیگیری حقوق شهدای ترور راه اندازی کرده ایم که به پیگیری مطالبات این قشر بپردازد.

ایزدی با اشاره به اینکه 17 هزار شهید ترور در کشور وجود دارد، یادآور شد که 22 اسفندماه روز گرامیداشت تمام شهدا بوده و شهدای حادثه تروریستی مجلس نیز از جمله آن ها هستند ضمن اینکه خواستار تحقق مطالبه خانواده این شهدا برای نصب تندیس شهدای حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی شد.

 

آمادگی بنیاد شهید برای ارائه وام خوداشتغالی به خانواده شهدای ترور

در ادامه محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تمام شهدا اعم از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، حوادث تروریستی و مرزبانی و جانبازان در بنیاد شهید از جایگاه مساوی برخوردار هستند، اظهار کرد: همه مسئولان چه در دولت، چه مجلس و چه بنیاد شهید و ایثارگران باید برای رفع مشکلات حادثه دیدگان و خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی تلاش کنند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به تامین اشتغال خانواده شهدای حادثه تروریستی یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران سال گذشته زمینه اشتغال 25 هزار نفر از خانواده شهدا و جانبازان را فراهم کرد که از میان تعداد 10 هزار نفر از تسهیلات وام خوداشتغالی بهره مند شدند و 15 هزار نفر نیز توسط دستگاه های مختلف جذب شدند.

پاکدل افزود: هم اکنون بنیاد شهید و امور ایثارگران از آمادگی لازم برای ارائه مشوق در قالب تسهیلات وام خوداشتغالی به ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا برخوردار است همچنین برای تامین اشتغال فرزندان شهدا تلاش می کند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با اشاره به اینکه طرح سپاس و دیدار این بنیاد پیوسته در حال اجرا است که در آن مسئولان این بنیاد و دستگاه های مختلف از جمله مجلس با خانواده شهدا دیدار می کنند کما اینکه سال گذشته 450 هزار دیدار در قالب این طرح انجام شده است، یادآور شد: براساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران 39 هزار جانباز از طرح کمک معیشت بهره مند شده اند.

دقیق ترین تعیین درصد جانبازی در ایران صورت می گیرد

در ادامه  عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه جانبازان و افراد تحت تکفل آن ها و خانواده شهدا از خدمات بیمه همگانی و تکمیلی این بنیاد بهره مند می شوند، گفت: در برخی بیمارستان های مجهز این افراد می توانند از خدمات کلینیک های فوق تخصصی بهره مند شوند ضمن اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران برای درمان حادثه دیدگان حوادث تروریستی از خدمات تیم های پزشکی و متخصصان خارجی که توسط این بنیاد دعوت می شوند نیز بهره مند می شوند.

وی با بیان اینکه دقیق ترین تعیین درصد جانبازی درایران انجام می شود، تصریح کرد: سالانه بیش از 50 هزار نفر از جانبازان برای تعیین درصد جانبازی به کمیسیون های بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه می کنند ضمن اینکه اگر برخی جانبازان در تعیین درصدهای جانبازی خود تردید دارند می توانند برای تجدیدنظر در این مورد به سایر کمیسیون ها از جمله کمیسیون تجدیدنظر یا عالی مراجعه کنند چرا که ما موظف به دفاع از حقوق آن ها هستیم.

عباسپور در نهایت یادآور شد که تمام جانبازان و خانواده شهدا می توانند در بنیاد شهید و امور ایثارگران پرونده سلامت تشکیل دهند./

پایان پیام