مسعود گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جزئیات و اجرای گام سوم کاهش تعهدات هسته ای از سوی کشورمان، گفت: این اقدام نشان داد که فشار حداکثری آمریکایی ها که امروزه در اولویت سیاست های ایران هراسی‌شان قرار دارد با راهبرد دیپلماسی فعال ایران شکست خورده است.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی ها تصور می کردند با برهم زدن معادلات برجامی می توانند مجددا خواسته های ناحقی را بر کشورمان تحمیل کنند، تصریح کرد: این امر در حالیست که امروز شاهد برداشتن گام سوم کاهش سطح تعهدات برجام از سوی کشورمان هستیم که امری قابل تامل است.

وی ادامه داد: باید اذعان کرد دیگر زمان فرصت سوزی اروپایی ها نیز رو به اتمام است و آنها باید هر چه سریع تر تکلیف خود را در مواجهه با برنامه جامع اقدام مشترک مشخص کنند.

مسعود گودرزی در صحن علنی سه شنبه 5 تیر 1397

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برداشتن سقف میزان ذخایر یا کنار گذاشتن سطح غنی سازی پیام آشکاری برای طرف های غربی دارد، اظهار کرد: در واقع جمهوری اسلامی در میز مذاکرات برجام نشان داد که اهل تعامل و گفتگو است و در این راستا به تعهداتش نیز پایبند است اما وقتی قرار باشد حقوق به حقی که برایش در نظر گرفته شده محقق نشود به هیچ عنوان منافع ملی را فدای خواسته های ناحق نمی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گام سوم که از روز گذشته اجرایی شد موجب خواهد شد که اروپایی ها خودشان را در وضعیت شفاف تری نسبت به برجام ببینند؛ در واقع فضای مه آلودی که در گذشته ایجاد کرده بودند کنار رفته و امروزه افکار عمومی دنیا متوجه کم کاری آنها شده است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که گام سوم کاهش تعهدات برجام بنا به دستور رئیس‌جمهور رئیس شورای عالی امنیت ملی آغاز شد./

پایان پیام