سیدقاسم جاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به لوایحی که دولت برای ایجاد شفافیت و مبارزه با فساد تدوین کرده است، گفت: در حال حاضر لایحه شفافیت به مجلس آمده و نمایندگان در کمیسیون مربوطه مشغول بررسی آن هستند که معتقدیم مواد این لایحه مورد نیاز دستگاه‌ها است تا بتوانند با شفاف‌سازی عملکرد خود مانع بروز فساد اداری شوند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دو لایحه دیگر که درباره مدیریت تعارض منافع و ارتقای سلامت نظام اداری است، عنوان کرد: طبق تجربه ای که از عملکرد دولت داریم، دولت نمی تواند به قوانین خود برای مبارزه با فساد عمل کند اما این قوانین در صورت اینکه ایرادی به آن وارد نباشد، برای قوه قضائیه مورد نیاز است.

 دستگاه نظارتی نیازمند قوانین جدید در حوزه شفافیت و مبارزه با فساد

وی در ادامه با انتقاد از دولت در عدم اجرای قوانین مصوب گفت: دستگاه های نظارتی درباره نحوه بررسی اجرای قوانین از سوی دستگاه های اجرایی، بسیار ضعیف عمل می کنند و محافظه کار هستند با این حال قوانینی که درباره مبارزه با فساد و شفافیت در دست دولت و مجلس است می تواند به اجرای این مهم کمک کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی کشور به قوانینی درباره شفافیت، مبارزه با فساد و مدیریت تعارض منافع نیاز دارد تا بتواند به صورت مؤثرتر در این حوزه اقدام کند./

پایان پیام