محمد قمی در نشست علنی امروز (یکشنبه 29 مرداد) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم، در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: سوابق آقای سلطانی فر برای همه مشخص است و وی در سمت های مختلف موفق و اثرگذار بوده است. البته همه وزرا برنامه های قابل قبولی را ارائه دادند، اما برنامه پیشنهادی وزیر ورزش بسیار علمی و عملی بوده و جای تقدیر و تشکر دارد.



نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: در تنظیم برنامه های وزیر ورزش و اسناد بالادستی توجه شده و مسائل مبتلابه جامعه و میزان امکانات در آن به خوبی به تصویر کشیده شده است. همچنین وزیر ورزش نگاه سیاسی به مسائل از جمله نمایندگان، ورزش و... نداشته و وی دارای مرام و روش سیاسی خاص خود است، از سوی دیگر وی عدالت را سرلوحه کار خود قرار داده است.



وی با بیان اینکه رسیدگی به ورزش قهرمانی، پهلوانی، همگانی و حرفه ای در برنامه های وزیر ورزش وجود دارد، تصریح کرد: به این 4 موضوع توجه ویژه شده و حل مشکلات مناطق محروم توسعه نیافته و روستاها نیز مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. البته برای محرومیت زدایی نیز اقدامات قابل قبولی تاکنون انجام شده است، ضمن اینکه توجه به روحیه جوانمردی و پهلوانی در ورزش نیز در برنامه های وزیر پیشنهادی مشهود است.



قمی با اشاره به اینکه توجه به ایثارگران و روحیه شهادت طلبی باید در عرصه ورزش نیز مورد توجه قرار گیرد، گفت: باید روحیه ایثارگری و جوانمردی در کشور رشد یابد و این موضوع کاملا مدنظر وزیر ورزش قرار دارد. همچنین تلفیق ارزش با ورزش نیز مسئله مهم دیگر است و باید ورزش با هدف و تلفیق آن با ارزش های انقلاب مورد توجه قرار گیرد. از سوی دیگر توسعه کمّی اماکن ورزشی و امکانات در شهرها و روستاها و توجه خاص به خصوصی سازی و مشارکت مردم در امر ورزش و نگرش ویژه به اقتصاد ورزشی نیز باید مدنظر قرار گیرد.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر بازنگری در طرح جامع ورزشی کشور افزود: باید نگرش ها با شرایط زمان و امکانات کشور در حوزه ورزش مطابقت داشته باشد، البته وزیر در دوره گذشته تعامل بسیار خوبی با نمایندگان داشته و نبود مخالف برای برنامه های پیشنهادی ایشان نمونه بارز این موضوع است.