محمد محمودی شاه نشین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت در منطقه توسط خود کشورهای منطقه و حوزه خلیج فارس گفت: تنگه هرمز، خلیج فارس و ابتدای دریای عمان تعدادی کشور مشخص و محدود هستند که از آنجا بخش عمده ای از انرژی دنیا را تامین می‌کنند و بخشی از شاهراه اصلی اقتصادی دنیا به شمار می روند.

عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس افزود: به نظرم ایده و فکر خوبی است که ما بتوانیم یک ائتلاف و یک انسجام منطقه ای در خلیج فارس ایجاد کنیم.

خیلی‌ها در دنیا می خواهند امورات منطقه به دست آنها بیفتد

وی با اشاره به تلاش های عربستان و امارات برای ائتلاف با آمریکا و اروپایی ها در جهت به اصطلاح صلح در منطقه ، تاکید کرد: خیلی‌ها در دنیا دوست دارند که امورات و امنیت خلیج فارس به دست آنها بیفتد؛ همیشه به آن به چشم تهدید نگاه می کنند و در حالی که یک فرصت است و اگر کشورها با همدیگر همدل و هم زبان شوند ؛ همیشه از جنگ و تجاوز در امان خواهند بود و امنیت نسبی در منطقه برقرار خواهد شد؛ چرا که امنیت منطقه به دست کشورهای خود منطقه تامین می شود.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم شهریار،قدس، ملارد در مجلس با اشاره به تلاش آمریکا و کشورهای مرتجع عربی برای تشکیل ائتلاف در راستای به اصطلاح ایجاد صلح در منطقه خلیج فارس، تاکید کرد: با  ائتلاف جمهوری اسلامی و کشورهای حوزه خلیج فارس ؛ به آمریکا و کشورهایی که ناوهای مختلف به اسم حمایت از خلیج فارس می آورند و دفاع از منافع برخی کشورهای منطقه،هزینه های کلانی که از این کشورها می‌گیرند و مثل گاو شیرده آنها را می دوشند ؛ اثبات می‌شود که دیگر نیازی به وجود آنها نیست.

وی با اشاره به ردپای آمریکا و کشورهای مرتجع به موضوع حمله به نفتکش ایرانی "سابیتی"در دریای سرخ ، مطرح کرد: حضور کشورهایی مانند آمریکا در منطقه به جز آلودگی در منطقه، به ظاهر اشتباه زدن هواپیماهای مسافربری ، تنش در منطقه و یا تهدید کسانی که از تنگه هرمز عبور می کنند، چیزی هم با خود به همراه نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت پایدار در منطقه توسط همکاری های مشترک همسایگان ، ادامه داد: اگر همدلی، وحدت، اتحاد و یکپارچگی بین کشورهای منطقه و کشورهای حوزه خلیج فارس باشد، هیچ نیازی به حضور خارجی ها نیست، آنها همدیگر را تضمین و تامین می‌کنند.

اگر کشورهای منطقه عاقل باشند باید از طرح صلح هرمز استقبال کنند

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی با اقتدار به فروش نفت خود ادامه می دهد، تصریح کرد: حضور نظامیان خارجی در منطقه و ناوهای چندصدهزار تنی، علاوه بر اینکه آلودگی های زیست محیطی را ایجاد می‌کند؛ تهدید برای همه کشورها است.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس  با بیان اینکه طرح پیشنهادی صلح هرمز، ایده و فکر بسیار خوبی است که اگر کشورهای منطقه عاقل باشند باید از آن استقبال کنند،خاطرنشان کرد: برخی کشورها فکر نکنند که اگر ناوی برای به اصطلاح حمایت از آن ها در منطقه حضور دارد واقعاً برای حمایت از آنها آمده است ، بلکه آنها به دنبال منافع خودشان هستند و می‌خواهند ژاندارم و نگهبان باشند و هزینه نگهبانی و پاسبانی را از این کشورها در چندین برابر بیشتر بگیرند./ 

پایان پیام