محمد جواد جمالی نوبندگانی   نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  در خصوص حواشی به وجود آمده در بازی بین تیم های استقلال و تراکتورسازی گفت: دشمن در تمام زمینه ها فعال است. ورزشگاه ها جایی است که هزاران نفر که اغلب جوان، پرشور و متعصب هستند که برخی افراد از شور جوانی هواداران برخی تیم ها سواستفاده می کنند.

وی افزود: جو ورزشگاه به نحوی است که کافی است یک نفر شعار دهد که همه بدون آنکه بدانند آیا این افراد طرفدار تیم شان است هم صدا خواهند شد.

وی ادامه داد: هیات مدیره های باشگاه های کشور افراد تخصصی و آگاه نیستند و گاها خود نیز به این حواشی دامن می زنند. ورزش یک کار تخصصی است و امروز به عنوان علم شناخته شده است.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته بلااثری است

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: تا زمانی که برخوردهای جدی در خصوص مسائل امنیتی و شعارهای قومیتی صورت نگیرد هر روز شاهد اینگونه رفتارها در ورزشگاه ها خواهیم بود. کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال کمیته بلااثری است و به دلیل وجود مشکلات مالی تیم خاطی را فقط جریمه می کند تا درآمدزایی کند.

درآمد 100میلیون تومانی هفتگی کمیته انضباطی

جمالی با تاکید بر اینکه کمیته انضباطی  هفتگی حدودا 100 میلیون تومان از طریق جریمه ها کسب درآمد می کند افزود: باید فکری به حال ورزشگاه ها کنیم تا بتوانیم فضا را برای حضور تمام اقشار سنی فراهم کنیم.

وی گفت: چنانچه فضای ورزشگاه ها مناسب نشود شاید مجبور شویم اجازه برگزاری بازی در آن شهرستان را ندهیم که بدین شیوه محروم شان می کنیم.

جریمه مالی مشکلی را حل نمی کند

جریمه مالی مشکل گشا نیست بلکه می توان با نصب دوربین، زندان های طویل المدت و محرومیت از ورزشگاه ها برای هوادارانی که هنجارشکنی می کنند این مسائل را حل کنیم

وی با اشاره به برخی از تیم های اروپایی که وقتی مسائل قانونی پیدا کرد به دسته دو انتقال یافت افزود: جریمه مالی مشکل گشا نیست بلکه می توان با نصب دوربین، زندان های طویل المدت و محرومیت از ورزشگاه ها برای هوادارانی که هنجارشکنی می کنند این مسائل را حل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی که تیمی خصوصی میشود مدیرعامل مسئول تمام عملکردهای آن تیم است و باید پاسخگو باشد. گرچه اکثریت هواداران ما خوب و وطن پرست هستند ولی افرادی هستند که از جو ورزشگاه در راستای اهداف دشمن قدم بر می دارند./

پایان پیام