شکور پورحسین شقلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان به استان اردبیل، اظهار کرد: هدف از این سفر رسیدگی به زیرساخت‌های ورزشی سه شهرستان پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و 7 بخش زیرمجموعه آن بود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی، افتتاح سالن ووشو، افتتاح سالن تنیس روی میز، بازدید از پروژه‌های زمین چمن شهید کلانتری شهرستان پارس آباد و در نظر گرفتن اعتباری برای چمن این ورزشگاه از جمله اقدامات صورت گرفته در این سفر بود.

وزیر ورزش در پارس آباد

 

پروژه سالن ورزشی 3 هزار نفره پارس آباد کلید خورد

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان پارس آباد دومین شهرستان پر جمعیت استان است، پروژه مهم ساخت استادیوم 3 هزار نفری در استان کلید خورد که البته این سالن ورزشی پیش‌تر 5 هزار نفری پیش بینی شده که به دلایل کارشناسی وزیر ورزش از جمله زمان بر بودن و صرفه جویی در هزینه‌ها این پروژه به 3 هزار نفر تغییر مشخصات داد. با توجه به اینکه مجوزهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه اخذ شده این سالن ظرف سه سال باید به بهره برداری برسد.

پورحسین شقلان، بهره برداری از سالن بازسازی شده شهدای شهرداری پارس آباد، افتتاح سالن ورزشی جانبازان، افتتاح خوابگاه ورزشکاران و بازدید از روند اجرایی تالار وزنه برداری را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سفر برشمرد.

وزیر ورزش در پارس آباد

 

وی با بیان اینکه از وزیر ورزش و جوانان درخواست کردیم که ظرف برنامه‌ای سه و  پنج ساله زیرساخت‌های ورزش شهرستان‌ها و روستاهایی که جمعیت بیشتری دارد را احیا و بازسازی کند، تأکید کرد: یکی از تصمیم‌های مهمی که مجوز آن از سوی وزیر اعطا شد این بود که در روستاها و شهرستان‌های بالای 2 هزار نفر جمعیت با مشارکت مردم پروژه‌های ورزشی کلید بخورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: بر همین اساس مقرر شد در شهرهای بالای 2 هزار نفر جمعیت، در صورتی که مردم فقط در 25 درصد اعتبار یک پروژه ورزشی را تأمین کنند، دولت 75 درصد مابقی پروژه را تأمین اعتبار کنند.

وزیر ورزش در پارس آباد

 

وی اضافه کرد: برای مثال مردم می‌توانند زمین را در اختیار بگذارند و به این ترتیب سهم 25 درصدی خود را از پروژه پرداخت کرده و مابقی آن را دولت باید متقبل شود تا یک پروژه چمن مصنوعی در این شهرها کلید بخورد؛ لذا فرمانداران باید نقاطی که ظرفیت اجرای پروژه‌هایی از این دست دارد را شناسایی کند.

وزیر ورزش در پارس آباد

 

قول مساعد وزیر ورزش برای کمک به هیأت‌‎های ورزشی استان

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین قول مساعد برای کمک به هیأت‌های ورزشی شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز و همچنین تیم‌های میعاد مغان و شهید کیان نیز صادر شد./

پایان پیام