به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست علنی امروز (سه شنبه 27 مهرماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ساعت 7 و 58 دقیقه و با حضور 210 از نمایندگان آغاز شد. رئیس مجلس پیش از آغاز دستور کار جلسه، گفت: امروز دوازدهم ماه ربیع الاول و آغاز هفته وحدت است که این هفته و پیشاپیش میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) را به همه مسلمانان جهان به ویژه ملت عزیز و شریف ایران عرض تبریک و تهنیت می گویم.



در این نشست، غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش را درخصوص دلایل تاخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی قرائت کرد.



نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد چرایی تاخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، با 195 رأی موافق، 7 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر در صحن با این گزارش موافقت کرده و آن را به قوه قضائیه ارسال کردند.



همچنین غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گزارش کمیسیون متبوعش را در مورد عملکرد سازمان امور مالیاتی در تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی قرائت کرد.



در ادامه نمایندگان نیز گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص عملکرد سازمان امور مالیاتی در تهیه و اجرای طرح جامع مالیاتی، با 186 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 4 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در صحن با این گزارش موافقت کرده و آن را به قوه قضائیه ارسال کردند.



در ادامه نمایندگان مجلس در پی توضیح رئیس مجلس شورای اسلامی بر ضرورت اعمال نظر دولت جدید در رابطه با طرح توسعه پایدار و زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار، با ارجاع آن به کمیسیون صنایع و معادن موافقت کردند.



سپس بررسی لایحه اصلاح ماده (۸) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه در دستورکار قرار گرفت. با توجه به اینکه برخی ابهامات در لایحه مشهود بود، هیات رئیسه مجلس  این گزارش را برای بررسی و اصلاح به کمیسیون اقتصادی ارجاع دادند تا در قالب 2 شوری مورد بررسی قرار گیرد.



همچنین نمایندگان در جریان بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد لایحه تصویب اصلاحات کنوانسیون بین‌المللی استانداردهای آموزش، صدور گواهینامه و نگهبانی برای دریانوردان، با 192 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در صحن با اصلاحات این لایحه جهت تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.



مجلس در ادامه وارد بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان شد و ماده یک این لایحه را به منظور کیفیت بخشی به فرآیند تعلیم و تربیت، اعتلای کرامت و منزلت اجتماعی معلمان، استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص و شایستگی‌ها تصویب و مقرر کرد که نظام رتبه بندی معلمان بر اساس نقشه جامع علمی کشور و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعیین و اجرا می‌شود.



پس از بررسی برخی مواد لایحه رتبه بندی نظام معلمان، مجلس وارد بیان نطق تعدادی از نمایندگان شد که عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر و گناوه و دیلم، سیدعلی یزدی خواه نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، سیدمصطفی آقامیرسلیم نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس، مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم و مسلم صالحی نماینده مردم اقلید ناطقان جلسه علنی امروز مجلس بودند.



در نهایت عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی زنگ پایان نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 مهرماه) مجلس شورای اسلامی را ساعت 11 و 57  به صدا درآورد و گفت: نشست بعدی (چهارشنبه، 28 مهرماه) ساعت  7:45 صبح با ادامه دستور کار هفتگی مجلس برگزار می شود.