به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست امروز (دوشنبه 26 تیر ماه ) کمیسیون عمران مجلس شورای با دستورکار بررسی اقدامات شهرداری تهران درباره نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار پایتخت و گزارش عملکرد این مجموعه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با حضور زاکانی شهردار تهران و معاونان وی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و نیز مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد.

 

در این نشست عنوان شد که برای افزایش تولید مسکن در شهر تهران جهت پاسخگویی به نیازهای موجود یا باید شهرهای جدیدی در اطراف پایتخت ساخته شود که البته این امر نیز به دلیل هزینه بر بودن ایجاد زیرساخت‌های مناسب بسیار دشوار است و راه حل دیگر این است که با سیاست‌های تشویقی ساخت خانه در بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم.

 

همچنین تاکید شد که بهترین راه برای افزایش تولید مسکن در تهران، هدف گذاری ساخت خانه در مناطق بافت فرسوده است که زیرساخت مناسب به لحاظ آب و برق و مسیر تردد و ... داردریال بنابراین باید با سیاست‌های تشویقی مردم و سرمایه‌گذاران را به سمت ساخت خانه در مناطق بافت فرسوده سوق داد و در کنار این اقدامات موثری برای افزایش جاذبه در شهرها در راستای ماندگاری جمعیت انجام شود.

 

در این نشست همچنین تاکید شد که طرح تفصیلی شهر تهران مورد بازنگری قرار گرفته و نگاه جدیدی در آن حاکم شود.