به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست امروز (یکشنبه 20 فروردین ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس برگزار و نخستین دستورکار بررسی لایحه تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان ملل متحد راجع به استفاده از ارتباطات الکترونیکی در قراردادهای بین‌المللی بود که پس از رسیدگی، این لایحه تصویب شد.

 

دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت دخانیات بود که در این جلسه، پس از رای‌گیری مقرر شد که گزارش مربوطه در صحن علنی مجلس قرائت شود.

 

همچنین در جلسه امروز درباره تشکیل سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی با اعضای کمیسیون و نمایندگان اتاق بازرگانی، مرکز پژوهش‌ها، سازمان امور استخدامی همفکری صورت گرفت تا نظرات مخالفان و موافقان شنیده شود.

 

هرچند در این جلسه درباره لایحه سازمان بازرگانی رای‌گیری نشد اما 80 درصد اعضای کمیسیون با تشکیل سازمان و وزارت بازرگانی مخالف بودند البته ذکر این نکته نیز لازم است که با تشکیل سازمان بازرگانی مخالفت بیشتری شد.

 

به زعم نمایندگان، در شرایط فعلی فرآیندها باید اصلاح و تقویت شود و مشکلات کنونی ناشی از ساختار نیست بلکه مشکل از فرآیند و اجرای نادرست است و اگر با همین چارچوب سازمان بازرگانی یا وزارت بازرگانی تفکیک شود، وضعیت بدتر نیز می‌شود.