به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست کمیسیون اقتصادی مجلس امروز سه‌شنبه 15 فروردین ماه با توجه به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» و وظایفی که کمیسیون اقتصادی به عنوان محور تصمیمات اقتصادی در حوزه تقنینی کشور برعهده دارد، با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه مطالبی از سوی نمایندگان مطرح شد و نهایتا توافقاتی در بخش‌های مهم صورت پذیرفت که اولین توافق حاصل شده مربوط به اجرای طرح‌های مهم سرمایه گذاری در کشور بود تا بتوان بخش زیادی از نقدینگی موجود در کشور را که عاملی برای تولید تورم شده، مدیریت کرد که در این راستا مقرر شد تا جدول زما‌ن‌بندی این موضوع ظرف هفته آینده به کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شود.

دومین موضوع توافق شده اجرای دقیق قوانین و مقرراتی است که در حوزه مدیریت منابع پایدار دولت و ساماندهی در این حوزه وجود دارد

همچنین در این جلسه توافق شد، تمامی تکالیف دولت در اجرای  آئین نامه‌های ذیل قانون سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی تا پایان شهریور ماه سال جاری، اجرایی شود.

براساس این گزارش؛ جلسه  روز دوشنبه هفته آینده کمیسیون اقتصادی  با دستور کار بررسی وضعیت بازار سرمایه کشور و قوانین مربوط به مبارزه با پولشویی در وزارت اقتصاد برگزار خواهد شد.