به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، نشست کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی ظهر یکشنبه  (10 تیر) با دستور کار انتخابات هیات رئیسه کمیسیون ها در اجلاسیه اول مجلس دوازدهم برگزار شد.

 

منادی سفیدان به عنوان رئیس کمیسیون آموزش انتخاب شد

براساس این گزارش، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات، علیرضا منادی سفیدان را به عنوان رئیس، سیدمحمد مولوی و فرشاد ابراهیم پور نور آبادی را به عنوان نواب رئیس، فاطمه جراره و محمدرضا احمدی سنگر را به عنوان دبیران کمیسیون آموزش انتخاب کردند. احسان عظیمی راد هم به عنوان سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات انتخاب شد.

 

حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی شد

با رای اعضای کمیسیون اقتصادی، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شد. مهدی طغیانی و جعفر قادری نیز به ترتیب به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند. همچنین غلامحسین زارعی و زهرا خدادادی به‌عنوان دبیران کمیسیون اقتصادی، معرفی شدند و فاطمه مقصودی نیز در جایگاه سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس دوازدهم شورای اسلامی قرار گرفت.

 

عزیزی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شد

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز را به عنوان رئیس، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان را به عنوان نایب رئیس اول و سید محمود نبویان نماینده مردم تهران را به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب کردند.

همچنین با رای اعضای کمیسیون ابراهیم رضایی به عنوان سخنگو و یعقوب رضازاده نماینده سلماس و بهنام سعیدی نماینده جیرفت به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

 

تعیین اعضای هیات رئیسه کمیسیون شوراها/ جوکار به عنوان رئیس انتخاب شد

اعضای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد را به عنوان رئیس، قاسم روانبخش نماینده مردم قم را به عنوان نایب رئیس اول و غلام رضا توکل نماینده مردم سروستان، کوار و خرامه را به عنوان نایب رئیس دوم انتخاب کردند.

همچنین با رأی اعضای کمیسیون شوراها، ولی الله بیاتی نماینده مردم تفرش به عنوان سخنگو و محمد بیات و سید روح الله موسوی نماینده های مردم خمین و لردگان به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

 

ترکیب هیات رئیسه کمیسیون انرژی مشخص شد/موسی احمدی رئیس کمیسیون شد

با رای اعضای کمیسیون انرژی، موسی احمدی به عنوان رئیس و رمضانعلی سنگدوینی به عنوان نایب اول و محمد بهرامی به عنوان نایب دوم انتخاب شدند. همچنین جلیل مختار به عنوان سخنگو و امید کریمیان دبیر اول و همتی به عنوان دبیر دوم انتخاب شد.

 

تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در نشست کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات، غلامرضا تاجگردون به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد. همچنین مهرداد لاهوتی و فریدون همتی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسون انتخاب شدند.

اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس همچنین محمدمهدی مفتح را به عنوان سخنگو و محسن بیگلری و الهام آزاد را به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب کردند.

 

شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شد

بر اساس این گزارش و با رای اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان به عنوان رئیس و فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین و رضا جباری نماینده مردم مسجد سلیمان به ترتیب به عنوان نواب اول و دوم کمیسیون بهدشات و درمان انتخاب شدند.

همچنین اعضای کمیسیون بهداشت و درمان، حسین عبدلی نماینده مردم نطنز و بابک رضازاده نماینده مردم مشکین شهر را به ترتیب به عنوان دبیر اول و دوم و سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات را به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب کردند.

 

اعضای هیات رئیسه کمیسیون صنایع مجلس انتخاب شدند/ علیزاده رئیس شد

بر اساس این گزارش، رضا علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شد. سید جواد حسینی‌کیا و فرهاد طهماسبی نیز به ترتیب به‌عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.

همچنین حسنعلی محمدی  و علی حدادی نیز به‌عنوان دبیران کمیسیون صنایع و معادن، معرفی شدند و زهرا سعیدی نیز در جایگاه سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس دوازدهم شورای اسلامی قرار گرفت.

 

رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شد

بر اساس این گزارش و با رای اعضای کمیسیون عمران، محمدرضا رضایی کوچی به عنوان رئیس کمیسیون عمران انتخاب شد. همچنین احمد دنیامالی و ابراهیم نجفی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم این کمیسون انتخاب شدند. اعضای کمیسیون عمران مجلس همچنین عبدالجلال ایری را به عنوان سخنگو و احمد جباری و سید جمال موسوی را به عنوان دبیران اول و دوم کمیسیون انتخاب کردند.

 

اعضای هیات رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس انتخاب شدند/عسکری رئیس شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در نشست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، با رای اعضای حاضر در جلسه  محمد جواد عسکری  به عنوان رئیس انتخاب شد.

بر اساس این گزارش، احد آزادی خواه به عنوان نایب رئیس اول و پیمان فلسفی به عنوان نایب رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست انتخاب شدند. همچنین سمیه رفیعی به عنوان سخنگو و سیدمحمد سادات ابراهیمی و حامد یزدیان به ترتیب به عنوان دبیر اول و دبیر دوم کمییسون کشاورزی مجلس انتخاب شدند.