به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در روزهای سه شنبه (18 خرداد) و چهارشنبه (19 خرداد) جلسه خواهد داشت.



بر اساس این گزارش، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در روز سه شنبه پس از مروری بر آخرین اخبار و تحولات، بررسی ابعاد امنیتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را با حضور وزیر کشور و معاونان این وزارتخانه در دستور کار دارند.



برگزاری انتخابات اعضای هیات رئیسه تحقیق و تفحص درباره عملکرد مرکز استراتژیک ریاست جمهوری نیز در دستور کار روز سه شنبه کمیسیون امنیت مای قرار دارد.



در روز چهارشنبه نشست اعضای هیئت رئیسه کمیسیون و روسای کمیته ها برگزار می شود. مروری بر آخرین اخبار و تحولات، بررسی طرح/لایحه 'اصلاح قانون بسیج سازندگی ' در امنیت ملی و سیاست خارجی، بررسی طرح/لایحه 'تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نو آوری دفاعی' در امنیت ملی و سیاست خارجی و ادامه بررسی نگاشت نهادی پیشنهاد برای کمیسیون نیز در دستور کار روز چهارشنبه قرار دارد.



کارگروه امنیت در روز سه شنبه پیامدهای امنیتی سهام عدالت در تصمیم گیری أخیر دولت را با حضور مسئولان ذی ربط بررسی می کند.



کارگروه دفاعی در روز  چهارشنبه ادامه بررسی قانون خدمت نظام وظیفه عمومی با حضور مسئولان  ذی ربط را در دستور کار دارد.



کارگروه روابط خارجی در روز سه شنبه طرح/لایحه 'لایحه تصویب مقاوله نامه آمارهای کار ۱۹۸۵ (۱۳۶۴) (شماره ۱۶۰)' در امنیت ملی و سیاست خارجی، طرح/لایحه 'لایحه تصویب اصلاح اساسنامه سازمان بین المللی کار' در امنیت ملی و سیاست خارجی، بررسی طرح/لایحه 'لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان' در امنیت ملی و سیاست خارجی را بررسی می کند.