به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اجتماعی در هفته جاری در روزهای یکشنبه (26 اردیبهشت)، دوشنبه (27 اردیبهشت) و سه شنبه (28 اردیبهشت) جلسه خواهد داشت.



بر این اساس، اعضای کمیسیون اجتماعی در روز یکشنبه به بررسی طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوقهای بازنشستگی، 'لایحه مقاوله نامه بازرسی کار ۱۹۴۷ (۱۳۲۶) (شماره ۸۱)" و 'لایحه تصویب مقاوله نامه ایمنی و بهداشت شغلی ۱۹۸۱ (۱۳۶۰) (شماره ۱۵۵) و پروتکل ۲۰۰۲ (۱۳۸۱) مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی' می پردازند.



اعضای کمیسیون اجتماعی در جلسه روز دوشنبه میزبان رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به منظور بررسی مسائل و مشکلات اداری و استخدامی کشور و اقدامات به عمل آمده در راستای تبدیل وضعیت مستخدمین (به ویژه ایثارگران) در سال ۱۴۰۰ خواهند بود. همچنین دعوت از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور پاسخ به سوالات نمایندگان: ۱- کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت ۲-  سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده تفت و میبد ۳-  امانقلیچ شادمهر نماینده گنبد کاووس ۴- الهیان نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دستور کار روز دوشنبه اعضای کمیسیون اجتماعی قرار دارد.



در روز سه شنبه جلسه هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی برگزار می شود.



گفتنی است کمیته آسیب های اجتماعی در روز یکشنبه با دعوت از معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی و تشریح سامانه ناظر و بررسی چالش های مشاغل خانگی می پردازند. کمیته ساماندهی سازمان های مردم نهاد (خیریه ها و انجمن ها) نیز در روز یکشنبه با ادامه مباحث جلسات گذشته تشکیل جلسه می دهد.



کمیته موارد خاص نیز در روز دوشنبه به ادامه بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت (کمیته ساماندهی استخدام کارکنان دولت) خواهد پرداخت.