سید محسن علوی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره جذب سرمایه گذاری خارجی گفت: قدامات مناسبی برای تقویت زیرساخت بهداشت و درمانی شهرستان های لامرد و مهر صورت گرفته چرا که در حال حاضر با وجود تعداد بیمارستانها در منطقه اما ارائه خدمات تخصصی با چالش روبرو شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود:با وجود تعداد بیمارستانها در شهرستان های لامرد و مهر ارائه خدمات تخصصی درمانی با چالش روبرو است در این راستا اقدامات مناسبی برای تقویت زیرساخت های بهداشت و درمانی حوزه انتخابیه صورت گرفته است.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت و گو  با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:پیگیری‌ها برای تجهیز بیمارستان های حوزه انتخابیه ادامه دارد و پنج میلیارد و دویست میلیون تومان اعتبار با مساعدت وزارت نفت برای خرید دستگاه ام آر آی در نظر گرفته شده که با احداث ساختمان ذی ربط خدمات ارائه می شود همچنین پیگیری‌ها برای تجهیز مراکز درمانی به دستگاه سی تی اسکن و تقویت تجهیزات پزشکی و اعزام پزشک متخصص صورت گرفته است.

تحریم دارو پزشکی درمان  خود درمانی خوددرمانی

علوی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: برای تقویت سایر بیمارستان های حوزه انتخابیه پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبار و اعزام پزشکان متخصص و همچنین تقویت تجهیزات صورت گرفته است. درمانگاه تامین اجتماعی به پلی کلینیک ارتقا یافته و افزایش تجهیزات و تامین نیروی متخصص نیز مورد توجه قرار گرفته شده تا خدمات رایگان به بیمه شدگان ارائه شود.

تحول در اشتغالزایی شهرستان های لامرد و مهر با تکمیل پروژه ها 
وی ادامه داد:ساخت کارخانه آلومینیوم از سال ۹۵ آغاز شده  و در این ارتباط ۶هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای انجام این مهم در نظر گرفته شده و امیدوارم تا سال ۹۷ این پروژه به اتمام برسد همچنین پالایشگاه اتان گیری در حال احداث است.
علوی افزود: پیگیری ها برای ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر نیز انجام شده همچنین احداث کارخانه ورق آلومینیوم نیز مد نظر است که در صورت تکمیل پروژه‌های مذکور اشتغال‌زایی قابل توجهی در شهرستان‌های لامرد و مهر ایجاد می‌شود همچنین ظرفیتی برای اشتغالزایی کل استان فارس محسوب می‌شود و با توجه به برنامه ریزی‌ها مقرر شده اکثریت نیروهای جذب شده در کارخانه های مذکور از بومی های شهرستانهای لامرد و مهر باشد.

تامین آب مورد نیاز صنایع با انتقال آب از دریا
این نماینده مردم در مجلس دهم افزود:در صورت تکمیل پروژه‌های صنعتی فوق‌الذکر این امکان وجود می‌آید که صنایع پایین دستی نیز در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ایجاد شود و با توجه به اینکه زمینه های سرمایه گذاری فراهم شده است و موضوع تامین آب مورد نیاز صنایع با انتقال آب از دریا پیگیری می‌شود امیدوارم که اشتغال‌زایی مناسبی در منطقه ایجاد شود.
وی گفت: برای تامین مسکن موضوع احداث شهرک ۵۴ هزار نفری تابناک پیگیری ها انجام شده و کارهای مطالعاتی در حال اتمام است.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد:در حوزه توسعه شهرها و روستاها حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب شده تا در حوزه ورزش و آبادانی روستاهای حوزه انتخابیه رسیدگی ها انجام شود./
پایان پیام