به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی جلسه عصر امروز دوشنبه 27 شهریور ماه کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار و کلیات دو لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران و لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مردمی بنگلادش به منظور حذف مالیات مضاعف در مورد مالیات‌های برآمد و جلوگیری از فرار و اجتناب مالیاتی نیز در این نشست به تصویب رسید.

 

براساس تاکید نمایندگان کمیسیون اقتصادی تصویب لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مردم بنگلادش در زمینه سرمایه‌گذاری بین دو کشور اثرگذار است و باعث همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور می‌شود.

 

در ادامه دهقان دبیر اجرایی شورای توسعه مکران در جریان بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران در کمیسیون حاضر شد و در این زمینه با بسیاری از ارکان دولت بحث و تبادل نظر صورت گرفت و نمایندگانی از وزارتخانه‌ای همچون نفت، صمت و سایر وزارتخانه در این جلسه حاضر بوده و نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

 

همچنین نمایندگان استان سیستان و بلوچستان نیز  نیز در زمان بررسی لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و نکاتی را مطرح کردند.

 

براساس این گزارش؛ در حوزه لایحه اساسنامه سازمان توسعه سواحل مکران کمیته تخصصی در کمیسیون اقتصادی مجلس تشکیل شد که مسئولیت این کمیته به آقای احمد امیرآبادی فراهانی سپرده شد و مقرر شد کمیته ظرف یک ماه آینده گزارش کاملی درباره مدل توسعه منطقه مکران به کمیسیون ارائه دهد.