به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در هفته سرکشی به حوزه  انتخابیه، در راستای ایفای وظیفه نمایندگی و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم، بازدیدها و نشست هایی را با مسئولان اجرایی کشوری، استانی و محلی برگزار کردند.

 

لزوم رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی ناحیه منفصل شهری نایسر

بر اساس این گزارش؛ محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در نشست هماهنگی رفع مشکلات عمرانی و زیرساختی ناحیه منفصل شهری نایسر، ضمن تقدیر از نگاه مثبت حاکمیت به توسعه استان کردستان، گفت: در برنامه ای کوتاه مدت و عملیاتی منطقه نایسر همزمان با حاشیه شهرهای مشهد و اصفهان با بهره مندی از اعتبارات دفتر مقام معظم رهبری و همراهی استاندار محترم و مدیران جهشی محسوس در توسعه خواهد داشت.

محسن فتحی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم هم چنین با حضور در محل تهیه غذای نیازمندان اردوگاه علی ابن ابی طالب(ع) همراه با مدیر کل کمیته امداد کردستان از روند تهیه و پخت این آشپزخانه بازدید کرده و با تقدیر از تلاش های مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان در خدمت رسانی به نیازمندان خصوصا در ایام ماه مبارک رمضان، بر لزوم حرکت در مسیر خودکفایی نیازمندان و بی نیازی از حمایت نهادهای دولتی و حاکمیتی تاکید کرد.

وی نیز با حضور در مراسم اهدا پک های آموزشی و هوشمندسازی مدارس که به مناسبت آغاز هفته معلم در مجتمع فرهنگیان سنندج برگزار شد، گفت: توسعه مناطق کم برخوردار و توجه به ارتقای شاخص های فرهنگی و اجتماعی یکی از راهبردهای اصلی مجلس بوده است.

 

مسئولان نگاه ویژه ای به حل مشکلات روستاها داشته باشند

همچنین بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و‌بانه و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

بهزاد رحیمی

وی همچنین  در بازدید میدانی و دیدار با اهالی بخش امام از توابع شهرستان سقز گفت: در ادامه دیدار های دوره ای  با اهالی روستاهای ایوب ،تخت ، ضامن آباد، ایراب، تمبر بیگ و نور آباد بخش امام شهرستان سقز دیدار و از نزدیک و بدون واسطه مشکلات این بخش مورد رسیدگی قرار گرفت که در این بازدیدها اهم مشکلات توسط اهالی از جمله: عدم برخورداری از جاده اسفالت و دسترسی مناسب،عدم آنتن دهی و پوشش اینترنت،آب شرب،طرح هادی و توجه به طبیعت بکر منطقه در جهت جذب توریست را با بنده در میان گذاشتند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم نیز با اشاره به پیگیری خود از وزیر راه و شهرسازی، برای تکمیل پروژه فرودگاه سقز، اضافه کرد: ضرورت تکمیل این پروژه محور سوال من، از آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی بود که پس از طرح این سوال وی از این پروژه بازدید کرد و مقرر شد اقدامات لازم برای تکمیل آن انجام شود.

 

راه های استان کردستان؛ نیازمند توجه و رسیدگی مسئولان وزارت راه و شهرسازی

همچنین سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی درپی ساخت و ساز غیرقانونی در کوه آبیدر و تماس‌های مکرر مردمی و فعالان زیست محیطی، واکنش نشان داد و با آقای اسلامی وزیر راه و شهرسازی مکاتبه کرد  که در این مکاتبه گفت: درخواست می‌شود در جهت جلوگیری از تخریب کوه زیبای آبیدر سنندج به صورت ویژه و ضرب‌الاجل اقدام فرمایید و دستوری فوری صادر فرمایید.

سیدمهدی فرشادان

این نماینده مجلس در دوره یازدهم  با اشاره به دو سانحه جداگانه در جاده سنندج_مریوان  که منجر به جان باختن تعداد ۶ نفر شد، گفت: کم‌کاری دولت در کردستان، ناکارآمدی برخی از مسئولان و مدیران، جلسات بدون خروجی، جناحی عمل کردن، مشغول بودن به حواشی و غفلت از اولویت‌ها و زیرساخت‌ها از عمده عوامل این حوادث جبران‌نشدنی است. بدون تردید موفقیت حاصل همت جمعی است؛ همچنان که در روند عقب‌ماندگی کردستان نیز همه ما مقصریم.

وی همچنین در بازدید از روستای حسین آباد با اشاره به مشکلات این روستا درخصوص توسعه زیرساختها از جمله راه روستایی، طرح هادی و مشکلات آب آشامیدنی و کشاورزی با قدردانی از استقبال کم‌نظیر مردم نجیب منطقه حسین‌آباد، گفت: محبت و حمایت و پشتیبانی مردم کوردستان باعث دلگرمی بنده خواهد شد و تمام تلاشم را در جهت توسعه شهر و روستاهای کوردستان به کار خواهم گرفت.

 

تسهیلات مناسب برای بازسازی منازل روستایی درنظر گرفته شود

هم چنین شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از حوزه انتتخابیه گفت: جا دارد به استان کردستان که جزو استان های محروم و مرزی کشور است، توجه ویژه ای صورت گیرد.

شیوا قاسمی پور

وی نیز در بازدید از مناطق زلزله‌زده نوار مرزی ضمن ابراز همدردی با مردم شریف و مرزدار این منطقه از پیگیری‌ها و رایزنی با مقامات کشوری برای ارائه تسهیلات مناسب و حداکثری به این منطقه خبر داد و تصریح کرد: اگرچه تلاش‌های زیادی برای پرداخت تسهیلات به‌شکلی متفاوت‌تر و براساس نیاز و عقاید قابل احترام مذهبی_سنتی شهرستان مریوان از دیگر نقاط کشور صورت گرفت اما نوع پرداخت تسهیلات در کشور براساس یک فرمول تعیین می‌شود اگرچه باوجود عدم تخریب صدرصد حتی یک منزل روستایی؛ تسهیلات مناسبی برای بازسازی منازل روستایی پیش‌بینی شده که امید ‌می‌رود به تصویب هیئت دولت برسد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم، همچنین ضمن تسلیت مجدد به خانواده جانباختن حادثه تلخ تصادف طی یک هفته اخیر بر ضرورت اتمام جاده جدید سنندج به مریوان تاکید کرد و افزود: روزی نیست که جان و تنمان از حضور در این جاده پر پیچ و خطرناک نلرزد اما متاسفانه گویی مسئولان ارشد کشوری در خواب غفلت هستند. اتمام جاده جدید یک مطالبه به‌حق و معطل مانده است که ۱۸ سال به‌عنوان یک ابزار رسانه‌ای در دست مدیران مختلف می‌چرخد غافل از اینکه بدانند مردم برای یک سفر دو ساعته چه مشقتی را باید تحمل کنند.

 

اختصاص بالاترین سهم از اعتبارات محرومیت زدایی بر اساس شاخص جمعیت در بودجه ۱۴۰۰ به بیجار

همچنین علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با حضور در فدراسیون تکواندو و دیدار با سیدمحمد پولادگر رییس فدراسیون تکواندو که در محل فدراسیون تکواندو  به همراه حجه‌الاسلام مرادی امام‌جمعه و آقایان فرخیان ریاست اداره ورزش و جوانان و همچنین دکتر نمکی رئیس، دبیر و عوامل اجرایی هئیت تکواندو شهرستان برگزار شد، صحبتهایی در راستای پیشرفت و هموار شدن مسیر تکواندو بیجار در راه رسیدن به قله های افتخار مطرح شد.

علیرضا زندیان بیجار
وی نیز در خصوص طرح مطالعه و اجرای سد شیخ بشارت با دفاع و توجیحات فنی مهندسی آن گفت: با متقاعد کردن وزارت نیرو و کمیسیون تلفیق که در صحن علنی مجلس در لایحه  بودجه ۱۴۰۰ اضافه و  مورد تصویب نمایندگان مجلس قرار گرفته بود، توسط ریاست محترم جمهور جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ گردید که اختصاص ردیف بودجه و قرار گرفتن این طرح در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ موفقیتی بزرگ برای شروع این پروژه و دستاوردی عظیم برای منطقه خواهد بود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی در خصوص اختصاص بالاترین سهم از اعتبارات محرومیت زدایی بر اساس شاخص جمعیت در بودجه ۱۴۰۰ به بیجار که جهت اجرا ابلاغ گردید، افزود: این اعتبارات که در مسائل محرومیت‌زدایی مربوط به آب‌رسانی به روستاها، حل بحران تنش‌های آبی و بهسازی راه‌های روستایی ، عمران روستایی و عمران شهری هزینه خواهد شد بر اساس شاخص جمعیت تخصیص یافته و در بین شهرهای استان بالاترین سهم را شهرستان بیجار دارد.

زندیان همچنین به موافقت وزارت صنعت، معدن و تجارت با احداث کارخانه فولادسازی در شهرستان بیجار با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال اشاره کرد و گفت: اختصاص اعتبار به راه آهن زنجان-بیجار در بودجه ۱۴۰۰ یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در نخستین سال فعالیت مجلس یازدهم است.

 

توافق و تصویب اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن سه پروژه مهم شهرک صنعتی قروه و دهگلان

 پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

پرویز اوسطی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم هم چنین با اشاره به  پیگیری های جدی خود پس از بازدید اکیپ کارشناسی ایمیدرو وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جلسه نهایی اجرایی شدن تفاهم نامه ساخت و تکمیل محورهای دسترسی به معادن کمربندی سریش آباد_ احمدآباد باش،  دیرکلو و دلبران _ قزلجکند با تعیین تکلیف اعتبارات مورد نیاز برگزار و به زودی با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی شروع خواهد شد.

وی هم چنین در دیدار با مهندس رسولیان مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی کشور، مهندس شعبانی عضو هیئت مدیره و مهندس خسروی مدیر عامل استان افزود: این دیدار منجر به توافق و تصویب اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن سه پروژه مهم شهرک صنعتی شماره 3 قروه با 98 هکتار مساحت، اتصال دو شهرک صنعتی دهگلان با مساحتی حدود 20 هکتار و ناحیه صنعتی سنگ سریش آباد که جهشی اساسی در افزایش سرانه زیرساخت های صنعتی منطقه به شمار می رود، شد./

پایان پیام