به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در نشست امروز (یکشنبه 15 مرداد) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از ماده 5 تا 10 طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت که این موارد در حضور ریاست جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، معاون سازمان اداری استخدامی و نمایندگانی از سازمان برنامه وبودجه، مرکز پژوهش‎‌های مجلس، وزارت علوم و وزارت بهداشت بررسی شد.

 

گفتنی است در موارد بررسی شده در خصوص شرح وظایف، ساختار و منابع مالی سازمان فنی و حرفه‌ای تعیین تکلیف صورت گرفت که البته وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای از پیش مشخص بوده ولی به این دلیل که فاقد اساسنامه هستند، این وظایف در قانون گنجانده شد. همچنین یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست امروز کمیسیون، درباره ارتقای جایگاه مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای بود که در ماده 10 و 11 این طرح به آن اشاره شده است. بر همین اساس مشاغل مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه‌‎ای در ماده 10 این طرح، از حالت مشاغل عمومی به اختصاصی تغییر پیدا کرد و آن‌ها مشمول تبصره 3 ماده 65 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز خواهند شد.

 

در پایان قابل ذکر است که موارد مصوب باید به تأیید شورای نگهبان برسد و در صورت تأیید شورای نگهبان مستقیماً تبدیل به قانون خواهد شد. ماده 11 طرح مذکور نیز در جلسه بعدی کمیسیون بررسی می‌شود.