نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، 28 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه احکام دائمی برنامه های توسعه کشور با اصلاح عبارتی بند 5 الحاقی ماده یک این لایحه با 179 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از 251 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند که براساس این مصوبه روسای اتاق های تعاون، بازرگانی، صنایع، معادن، کشاورزی و اصناف جزء ترکیب شورای عالی مهارت شدند.



بند 5 الحاقی ماده یک این لایحه به شرح ذیل اصلاح شد:



شورای عالی مهارت با ترکیب زیر به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می شود. این شورا مکلف است براساس آئین نامه ای که به پیشنهاد وزارتخانه های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر ظرف مدت شش ماه به تصویب هیات وزیران می رسد، نظام صلاحیت حرفه ای مشاغل متناسب با حرفه و میزان مهارت در آن حرفه و مدرک علمی مهارتی را طراحی و استقرار آن را مدیریت کند.



ترکیب اعضاء:



معاون اول رئیس جمهور (رئیس شورا)



وزرای آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (نایب رئیس)



روسای اتاق تعاون، بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی و اصناف



سه نفر متخصص و صاحب نظر در امر آموزش فنی و حرفه ای، مهارت آموزی و بازار کار (بدون حق رأی). این افراد به پیشنهاد و تصویب اکثریت اعضای شورای عالی انتخاب و با حکم معاون اول رئیس جمهور برای مدت چهار سال منصوب می شوند. انتخاب مجدد آنان بلامانع است.



تبصره 1- سایر وزرا حسب مورد به دعوت رئیس شورا حضور می یابند.



تبصره 2- دبیر شورا توسط معاون اول رئیس جمهور انتخاب می شود.