ماده واحده- به موجب اين قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و اموراجتماعي و رفاه و تأمين اجتماعي و دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني به ترتيب دو وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن وتجارت تشكيل ميشود و كليه وظايف و اختياراتي كه طبق قوانين برعهده وزارتخانهها و وزيران يادشده بوده است به دو وزارتخانه جديد و وزيران آنها منتقل ميگردد.
تبصره 1- كليه امكانات، تعهدات، اعتبارات، نيروي انساني و اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانههاي تعاون، كار و اموراجتماعي و رفاه و تأمين اجتماعي به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و نيز در وزارتخانههاي صنايع و معادن و بازرگاني به وزارت صنعت ، معدن و تجارت منتقل ميگردد.
تبصره 2- تنقيح قوانين مربوط به وظايف و اختيارات وزارتخانههاي يادشده، با توجه به قوانين برنامه پنجساله پنجم توسعه، اجراي سياستهاي كلي اصل چهل و چهارم(44) قانون اساسي و مديريت خدمات كشوري در كارگروهي متشكل از معاونان برنامهريزي ونظارت راهبردي، توسعه مديريت و سرمايه انساني، حقوقي و امورمجلس رئيس جمهور و حسب مورد وزير مربوطه ظرف ششماه انجام و پس از تصويب هيأت وزيران به مجلس شوراي اسلامي تقديم ميگردد.
تبصره 3- در كليه قوانين به جاي وزارتخانههاي يادشده و وزيران آنها به ترتيب وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي و وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزيران آنها جايگزين ميشود.

قانون فوق مشتملبر ماده واحده و سه تبصره درجلسه علني روز چهارشنبه مورخ هشتم تيرماه يكهزار و سيصد و نود مجلس شوراي اسلامي تصويب و در تاريخ 11/4/1390 به تأييد شوراي نگهبان رسيد.

علي لاريجاني