نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان به کمیسیون مربوطه موافقت کردند.


نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 12بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان با 139 رأی موافق، بدون رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با ارجاع آن به کمیسیون اقتصادی برای بررسی بیشتر موافقت کردند.



پیش از این تصمیم، در بررسی ماده 1 این لایحه که در خصوص جبران بخشی از خسارت های مالی ناشی از حوادث طبیعی بود نمایندگان با 104 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر در جلسه با ماده یک آن موافقت نکردند.



همچنین نمایندگان در ادامه مجدداً با حذف این ماده نیز با 49 رأی موافق، 79 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع از مجموع 208 نماینده حاضر در جلسه موافقت نکردند.



دکتر لاریجانی، ماده 1 لایحه بیمه اجباری حوادث طبیعی ساختمان را ماده پایه ای و اساسی این لایحه دانست و گفت: به دلیل پایه ای بودن ماده 1 این لایحه و عدم تصویب یا حذف آن، باید ارجاع کل لایحه به کمیسیون به رأی گذاشته شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار کرد: براساس این لایحه، امری در خصوص حوادث مختلف الزام می شود که شرایط حساسی را بر مردم تحمیل می کند لذا ما می خواهیم این اختیار را به کمیسیون اقتصادی بدهیم تا در بررسی مجدد این لایحه به این موضوع توجه کند./