نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز (شنبه 25 دی) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه، با بخش دوم بند (ب) ماده 95 این لایحه مبنی بر خدمت رسانی و بازتوانی به منظور کاهش آسیب های اجتماعی موافقت کردند.



بنابر این گزارش بر اساس بند (ب) ماده 95 دولت مکلف است اقداماتی را به منظور کاهش آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و ... انجام دهد که یکی از این اقدامات آورده شده در زیرمجموعه بند (ب) در رابطه با خدمات رسانی و بازتوانی است.



در بخش دوم این اقدامات، ذیل عنوان «خدمت رسانی و بازتوانی» آمده است:



2-1- باز توانی خدمات‌رسانی به‌موقع به افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی با مشارکت سازمان‌های غیردولتی.



2-2-  تهیه تسهیلات اشتغال برای تحت پوشش قرار دادن کلیه مددجویان واجد شرایط پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و لحاظ اعتبار مورد نیاز پرداخت مستمری آنان در بودجه‌های سنواتی سالیانه.



2-3- توسعه مراکز فوریت‌های اجتماعی مطابق قوانین در شهرهای بالای 50 هزار نفر تا پایان سال اول برنامه و در سایر شهرها به تناسب جمعیت و گستردگی آسیب‌های اجتماعی.



2-4- بسط و توسعه نقش مردم و سازمانهای مردم نهاد در حوزه های مشارکت های گروهی و تامین مالی مبتنی بر رویکرد خیر اجتماعی و تلاش در جهت جلب مشارکت بیشتر ذینفعان در تامین منابع مورد نیاز./