محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص رفع ایرادات الحاق ایران به کنوانسیون مشترک مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا، اظهار داشت: ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس مبنی بر الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت، خیلی حاد نبوده و براساس توافقی که با شورای نگهبان شده اگر متن به گونه دیگری تنظیم شود، ابهامات موجود رفع می‌شود.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پس از تصویب اصلاحات، الحاق دولت ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت برای تامین نظر شورای نگهبان در صحن مجلس مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی افزود: از آنجائی که ایران تولید کننده و مصرف کننده سوخت هسته‌ای است، باید محل نگهداری برای پسماند هسته‌ای داشته باشیم. در کنوانسیون مدیریت پسماند هسته‌ای از تجربیات دیگر کشورها استفاده می‌شود تا کشورها به صورت نظام مند با این موضوع برخورد کنند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این کنوانسیون بر ضرورت بازرسی مستمر از مدیریت پسماند هسته‌ای توصیه شده است، گفت: یکی از موضوعات حساس کنوانسیون مدیریت پسماند هسته‌ای، توصیه بر بازرسی مستمر و حاکم شدن کنترل دقیق بر مدیریت پسماند هسته‌ای است.

رئیس کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کشورهای عضو کنوانسیون مدیریت پسماند هسته‌ای باید یک نهاد داخلی را متولی مدیریت پسماند هسته‌ای کنند و هیچ نهاد خارجی حق دخالت در این زمینه را ندارد./

پایان پیام