به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سهراب گیلانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 8 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران ایشان و هفته قوه قضائیه گفت: پنجم تیرماه سالروز ثبت جهانی سازه های آبی 1500 ساله شوشتر را که افتخاری بی نظیر در مهندسی آب در جهان محسوب می شود را به مردم این شهر و ایران تبریک می گویم.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس ادامه داد: به نمایندگی از مردم شوشتر به وزرای نیرو و میراث فرهنگی تذکر می دهم که به تعهدات توافق شده برای حفظ و نگهداری از این سازه های بی نظیر جهانی با نگاه ملی توجه و اقدام نمایند.

وی خطاب به استاندار خوزستان تصریح کرد: صدای کشاورزان زحمتکش شوشتر و گتوند در این روزها را قطعا شنیده اید، بنابراین بخاطر آنان که صرفاً تامین آب کشت تابستان است، توجه و دستور تامین دهید، چرا که بی شک مقدار لازم آب برای کشت در این دو شهرستان وجود دارد.

گیلانی در تذکر به وزرای نیرو، صمت و راه و شهرسازی یادآور شد که نسبت به انجام توافقات خود در شهرستان های شوشتر و گتوند اقدام کرده و مدیران استانی خود را برای اجرای این توافقات که تاکنون پیشرفت های اجرایی زیادی نیز داشته، پشتیبانی کنند.

وی در تذکر به وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نسبت به سهمیه استخدام معلمان در استان خوزستان و حقوق آنها در کشور توجه و رسیدگی کنید، ضمن اینکه از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس انتظار داریم در این خصوص نقش نظارتی خود را ایفا نمایند./

پایان پیام