به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان گلستان در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید های گسترده از بخش های مختلف، نشست هایی را با هدف حل مشکلات برگزار کردند.

 

نوروزی: پیگیری احداث اورژانس بیمارستان شهرستان علی آباد با حضور وزیر بهداشت

رحمت اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص بازدیدها و سرکشی هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه علی آباد، گفت: طی چند روز گذشته نشست مشترکی با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار و احداث اورژانس بیمارستان شهرستان علی آباد مورد پیگیری قرار گرفت.

رحمت اله نوروزی

نماینده مردم علی آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین تهیه دستگاه اکسیژن ساز و سی تی اسکن برای شهرستان نیز از دیگر دغدغه های مردمی است که این موضوع نیز در دیدار با معاونان وزارت بهداشت مورد بررسی و پیگیری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت راه های استان گلستان مناسب نیست، ادامه داد: بر این اساس در دیدار با وزیر راه و شهرسازی موضوع تامین اعتبار پروژه تقاطع ارم - علی آباد - آزاد شهر مورد پیگیری قرار گرفت. همچنین پیگیری مشکلات راه های روستایی نیز از دیگر مسائلی است که دردستور کار قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تامین آب شرب و آب مورد نیاز واحد های تولیدی از دیگر دغدغه هایی است که در جلسه ای با وزیر نیرو مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: همچنین طی چند وقت گذشته مسئله فاضلاب شهرستان علی آباد کتول با حضور مسئولان محلی مورد بررسی قرار گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان موضوع تکمیل دانشکده فنی مهندسی شهرستان نیز در نشست با معاون سازمان برنامه و بودجه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

شادمهر: تامین اعتبار جاده نفت از محل منابع ملی انجام می شود

امانقلیچ شادمهر در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه طی چند وقت گذشته تلاش های بسیاری برای پذیرش بیمه روستائیان در بیمارستان ها صورت گرفته است، گفت: تذکرات مکرری در خصوص موضوع یاد شده به وزیر بهداشت داده شد که خوشخبتانه روز گذشته تحقق این مهم طی نامه ای به مجموعه های ذیصلاح ابلاغ شد.

امان قلیچ شادمهر

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متاسفانه روستائیان دارای مشکلات متعددی در حوزه بهداشت و درمان هستند؛ به عنوان مثال برخی از این افراد برای انجام یک آزمایش ام.آر.آی باید مسافت 4 ساعته را طی کنند تا بتوانند از خدمات بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: مسئله انجام آزمایش آنژیوگرافی نیاز شدید مردم منطقه بود که طی دو روز گذشته این مهم برطرف شد و بر این اساس گروه کامل جراحی و آنژیوگرای طی چند روز آینده در شرق استان مشغول به فعالیت خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه گنبد کاووس در عرصه راه های مواصلاتی و روستایی، ادامه داد: تکمیل جاده ترانزیتی نفت در گنبدکاووس به طول ۴۲ کیلومتر از نیازهای ضروری این شهرستان مرزی بشمار می رود زیرا تکمیل این پروژه علاوه بر کوتاه کردن ۳۰ کیلومتری مسیر رسیدن به گمرک و پایانه اینچه‌برون در شمال استان، سبب صرفه‌جویی در مصرف سوخت، بهبود ترافیک و کاهش حوادث رانندگی می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس موضوع مذکور از سوی مسئولان مربوطه مورد پیگیری قرار گرفت و  مقرر شد تامین مالی این پروژه از محل منابع ملی انجام شود؛ معاون پارلمانی سازمان برنامه و بودجه نیز در این راستا قول مساعد داد که در سال 1400 شاهد تحول خوبی در این زمینه باشیم.

 

سنگدوینی: پیگیری گازرسانی به روستاهای گرگان و آق قلا با حضور مدیر عامل گاز استان

رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه پیگیری نیازها و مشکلات مردمی در اولویت فعالیت هایش قرار دارد، گفت: بر این اساس تلاش می شود با برگزاری نشست های خبری مشترک با حضور اصحاب رسانه و مسئولان مختلف، کاستی ها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

رمضانعلی سنگدوینی

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برگزاری نشست های مستمر موجب شده مردم نیازهایشان را صریح تر با مسئولان در میان بگذارند و پاسخ های شفاف تری دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به روستاهای گرگان و آق قلا یکی از مسائل مهمی است که همواره درصدد پییگری این مهم هستیم، ادامه داد: بر این اساس طی چند وقت گذشته با حضور مدیر عامل گاز استان از روستاهای مختلفی از جمله حسین آباد ملک بازدید و مقرر شد با اجرای پروژه های گازرسانی، مردم منطقه از مواهب این نعمت بهره مند شوند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه توسعه زیرساخت های ورزشی از دیگر دغدغه های مردمی بشمار می رود، افزود: بر این اساس با حضور مدیر کل ورزش و جوانان استان و روسای فدراسیون های ورزشی، موضوع توسعه زیرساخت ها مورد بحث و پیگیری قرار گرفته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی چند وقت گذشته تلاش های زیادی برای مناسب سازی مسیرهای روستاهای گردشگری شد، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در این راستا نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح بهسازی و آسفالت روستای تاریخی شاهکوه سفلی و دیگر مناطق  برگزار شد.

 

منتظری: مجوز احداث بیمارستان کودکان آیت الله طالقانی صادر شد

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص بازدیدها و سرکشی هایش برای حل مشکلات و دغدغه های مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا، گفت: تامین آب شرب آشامیدنی یکی از دغدغه های مردم است.

غلامرضا منتظری

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر این اساس تلاش های زیادی صورت گرفت که متعاقبا مجوز برای احداث سد جدیدی صادر شد تا بخشی از مشکلات و دغدغه ها برطرف شود.

وی ادامه داد: همچنین از محل اعتبارات در اختیار نمایندگان، بخشی از منابع مذکور برای حل مشکلات آب شرب مردم تخصیص یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های حوزه بهداشت و درمان در منطقه امری ضروری محسوب می شود، افزود: خوشبختانه طی چند وقت گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت که بر این اساس مجوز احداث بیمارستان کودکان آیت الله طالقانی صادر شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه با پیگیری ها صورت گرفته از سوی مسئولان و استاندار گلستان، تعریض و بازسازی راه مواصلاتی آق قلا– بندر ترکمن در دستورکار قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: همچنین تلاش شده با برگزاری نشست های رسانه ای مشترک با مسئولان اجرایی استان، مشکلات را به صورت چهره به چهره پیگیری کنیم./

گزارش؛ محمدجواد یافتیان

پایان پیام