به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس در سرکشی به حوزه های انتخابیه، ضمن بازدید و بررسی مشکلات، نشست هایی را  با مسئولان مربوطه جهت حل مشکلات حوزه انتخابیه برگزار کردند.

 

اشتغال، مشکلات بهداشتی و خواسته های درمانی ، عمرانی و ورزشی؛ از مهمترین درخواست های مردم سقز و بانه

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه  و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس در مکاتبه با دکتر تقی زاده خامسی معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو پیگیر وضعیت آب شرب و مصارف کشاورزی از سدهای موجود در حوزه انتخابیه شده، همچنین پیگیر جدی تخصیص و توازن برای شهرستان سقز بعنوان دومین شهر استان از لحاظ جمعیتی و تأمین آب شرب از سد شهید کاظمی شد و برای جبران کمبود آب شهر بانه ضمن درخواست تخصیص آب از حوزه مرزی، خواستار تامین لوله چدن بمنظور انتقال آب چشمه کانی ناو(کانی اصحاب) به سد بانه شد.

بهزاد رحیمی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین در ادامه ی دیدار های دوره ای با اهالی روستاهای برده رهشه ، کانی سرخ ، صالح آباد، کانی سید شکره، قلعه گاه شریف، علی مرده، قادر آباد ،چالگه، شمسه و میرآباد، ایرانخواه دیدار کرد، در این بازدیدها اهم مشکلات توسط اهالی از جمله کمبود آب آشامیدنی و کشاورزی، کمبود اعتبار دهیاری ها، عدم دفع فاضلاب روستایی، عدم آنتن دهی تلفن همراه و پوشش اینترنت، اجرای طرح هادی، نیاز به باسکول و سیلو برای گندم، کمبود نهادهای دامی و کشاورزی،کمبود فضای آموزشی و ورزشی را با وی در میان گذاشته شد.

وی همچنین با حضور در بیمارستان سقز پیگیر وضعیت مصدومان و سانحه دیدگان اعضای انجمن چیای سبز مریوان شد و‌ هماهنگی های لازم را در خصوص حضور بموقع پزشک قانونی و‌ انتقال اجساد متوفیان انجام داد.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس همچنین در دفتر ارتباطات مردمی خود در شهرستان بانه ، با مردم بصورت چهره به چهره دیدار کرد و در این دیدار مردم مشکلات و خواسته های خود را با نماینده مطرح و از ایشان تقاضای حل مشکلاتشان را داشتند که مهمترین مشکلات و خواسته های مطرح شده در این دیدارها ، تقاضای اشتغال ، پیگیری خواسته های کارکنان ادارات ، مشکلات بهداشتی و خواسته های درمانی ، عمرانی و ورزشی بود.

 

ضرورت توجه ویژه بنیاد مستضعفان به  قروه و دهگلان در بحث عمران و آبادانی

پرویز اوسطی نماینده مردم قروه و دهگلان و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با سفر به حوزه انتخابیه و مشاهده مشکلات مردم حوزه انتخابیه خواستار رسیدگی بیشتر مسئولان اجرایی به مشکلات مردم و حل آنها همچنین بالا بردن سطح معیشتی آنان شد.

پرویز اوسطی

این نماینده مجلس در دوره یازدهم به همراه ریاست سازمان صمت، فرماندار و روسای ادارات ذیربط از پروژه جاده اوریه-مشیرآباد بازدید کرد و پیشرفت کار، چالش‌ها و موانع پیش رو مورد بررسی قرار داد و از مسئولان مربوطه خواست تا مشکلات این پروژه را حل کنند.

وی همچنین از روستاهای بهارلو، نی‌بند، داشکسن، جداقایه، قوچاق، زنگ‌آباد بازدید کرد  و پروژه های درحال احداث و در دست اقدام با مشارکت معدن طلای زرکوه جهت عمران روستاهای مذکور را مورد پیگیری قرار داد و در این بازدید خواستار عملیاتی شدن هرچه سریعتر پروژه‌ها شدند.

اوسطی همچنین در جلسه ای با مسعود منصور  رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و فرماندار محترم شهرستان قروه و مدیر کل منابع طبیعی استان کردستان و تعدادی از مدیران استانی و شهرستان، از اداره منابع طبیعی شهرستان قروه بازدید بعمل آورد و ضمن خدا قوت به تمامی کارکنان منابع طبیعی و بررسی مشکلات کارکنان در پایان نشستی با محوریت بررسی مطالعات آبخیزداری حوضه آبخیز شیخ جعفر و آجی چای در سالن جلسات منابع طبیعی شهرستان قروه برگزار گردید.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس همچنین در دیدار با مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان خواستار توجه ویژه به شهرستان های قروه و دهگلان در بحث عمران و آبادانی و تخصیص بودجه های ویژه برای توسعه زیر ساخت های منطقه شد.

 

لزوم تامین اعتبار مدارس تخریبی و پروژه‌های درحال ساخت این شهرستان سروآباد

شیوا قاسمی پور نماینده مردم مریوان و سروآباد و عضو مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس از افتتاح و به‌بهره‌برداری رسیدن جاده جدید سنندج به مریوان در روز سه‌شنبه ٨ تیر ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و تصریح کرد؛ آرزوی دیرینه مردم مریوان بالاخره پس از سال‌ها انتظار، رنگ تحقق یافت و تا چند روز آینده جاده جدید سنندج به مریوان، محور تیژتیژ - گاران به طول ۵۲ کیلومتر با حضور رئیس محترم جمهور افتتاح و به‌بهره‌برداری می‌رسد.

شیوا قاسمی پور

این نماینده مجلس در دوره یازدهم همچنین از  پیگیری‌های مستمر جهت حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی جهت بازدید از آخرین وضعیت پروژه جاده جدید سنندج - مریوان خبر داد.

وی همچنین به همراه دکتر رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، از پروژه‌های فعال و نیمه‌فعال حوزه آموزشی شهرستان سروآباد بازدید کردند که دکتر رخشانی‌مهر در این بازدیدها بر لزوم تامین اعتبار و بررسی آخرین وضعیت مدارس تخریبی و پروژه‌های درحال ساخت این شهرستان تا شروع سال تحصیلی جدید تاکید کرد و افزود: با پیگیری‌ها و همراهی نماینده محترم مریوان و سروآباد و نظر مساعد وزیر محترم آموزش و پرورش، تامین اعتبار این پروژها تا حصول نتیجه در اسرع وقت تداوم و‌ پیگیری خواهد شد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس نیز در نشست توسعه زیرساخت‌های مرزی و تسهیل مراودات مرزی حضور یافت و در این نشست با تأکید بر اینکه نگاه ما در مورد موضوع مرزها باید یک نگاه ملی باشد، به موقعیت برتر مرز باشماق اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین مشکلات در این مرز نبود یک مدیریت واحد است و به عقیده من گمرک باید به گونه‌ای عمل کند که سایر دستگاه‌های مستقر در مرز از آن تبعیت کنند.

وی همچنین از اتصال روستاهای  روار،  عباس‌ئاوا،  اسپه ریز و  نوئن به شبکه جهانی اینترنت پر سرعت خبر داد و تصریح کرد: پیرو وعده آنلاین شدن ابزارهای ارتباطی روستانشیان عزیز اورامان، اینترنت این روستاها با تلاش مهندسان و کارگران زحمت‌کش شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات در ماه جاری متصل شد که امید می‌رود این مهم در توسعه این منطقه نقشی موثر و فراگیر را ایفا نماید./

پایان پیام