به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، در جلسه عصر امروز (یکشنبه، 19 آذرماه) کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1403 وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق حاضر شدند.

گفتنی است وزیر اقتصاد و رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از منابع بودجه سال آینده ارائه کردند،بر اساس دغدغه نمایندگان و تحلیل دیدگاه کارشناسان اصلی ترین چالش منابع مالی بودجه و همچنین منابع هدفمندی یارانه ها، کسری 500 هزار میلیارد تومانی در بودجه است که تلاش نمایندگان بر این است که این موضوع را به حداقل برسانند و مانع تورم های حاصله شوند.

 

همچنین در این جلسه مطرح شد که چرا درآمدهای مالیاتی بدین وضع افزایش پیدا کرده است که وزیر اقتصاد در ادامه درباره موارد جلوگیری کننده از فرار مالیاتی و شناسایی مؤدیان جدید توضیحاتی را به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

در ادامه نمایندگان سئوال داشتند که چرا افزایش حقوق بازنشستگان در لایحه دولت به اندازه کافی دیده نشده و تأکید داشتند باید این موضوع لحاظ شود.

 در مجموع نظر نمایندگان این است که نقش هدایت گری برنامه هفتم توسعه را در بودجه سال آینده پیگیری کنند تا نتایج آن در زندگی و معیشت مردم دیده شود.