احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه و رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به افتتاح خوابگاه ۲۸۸ نفری دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت:  دراین مراسم که خانم دکتر لاری معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی این وزارتخانه و همچنین آقای مهندس ارجاعی مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد  نیز حضور داشتند، این خوابگاه که با ظرفیت ۲۸۸ نفر و زیربنای ۶۵۰۰ مترمربع و اعتبار ساخت و تجهیز معادل ۳۱ میلیارد تومان احداث شده است، به بهره برداری رسید.

این نماینده مجلس  در دوره یازدهم ادامه داد:همچنین مسجد پیامبر اعظم (ص) واقع در مجموعه پردیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور، با زیربنای ١١٠٠ مترمربع و هزینه ساخت و تجهیز معادل ۸ میلیارد تومان نیز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در این مراسم‌ با اشاره به مطالبه دیرینه مردم درخصوص ارتقای دانشکده علوم پزشکی‌ نیشابور به دانشگاه افزود: در سالیان گذشته به هر دلیلی این اتفاق برای نیشابور رخ نداد و درحالی که در سایر نقاط مشابه این کار انجام شد متاسفانه نیشابور از قلم‌ افتاد. سپس با مانع مصوبه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در عدم مجوز ارتقای دانشکده‌های غیر از مرکز استان به دانشگاه مواجه شدیم که کماکان درگیر مشکلات آن هستیم و البته این مطالبه را بصورت مستمر و همیشگی پیگیری خواهیم کرد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس بیان کرد:همچنین جذب دانشجو در رشته پزشکی از مطالبات دیگر در حوزه وزارت بهداشت است که حدود ۹۰ درصد آن دنبال شده ولی زمزمه‌هایی شنیده می‌شود که شاید صرفا با تحصیل ۲.۵ سال اول مقطع پزشکی در نیشابور موافقت شود که اصلا قابل قبول نیست.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس خاطرنشان کرد: نهایتا احداث سلف سرویس دانشجویان را نیز بعنوان مطالبه از وزارت بهداشت مطرح کرده که با تقبل دوسوم بودجه توسط وزارت بهداشت و یک‌سوم توسط شهرستان، موافقت اولیه انجام شد همچنین درخواست احداث خوابگاه متاهلین نیز به بنیاد ۱۵ خرداد ارائه شد که مورد بررسی قرار خواهد گرفت./

پایان پیام