به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی نشست امروز (یکشنبه 16 آبان ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس، برگزار شد و دستورکار نخست، بررسی و اصلاح طرح ساماندهی صنعت خودرو به منظور تامین نظر شورای نگهبان بود.



در نشست امروز طرح ساماندهی صنعت خودرو اصلاح شد که به موجب آن هر فرد حقیقی و حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو، قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه یا از طریق ارز اشخاص با منشا خارجی مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به وارادات خودرو برای تنظیم بازار اقدام کند.



دومین دستورکار امروز کمیسیون صنایع و معادن استماع گزارش نگاهداری رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود؛ مرکز پژوهش‌های مجلس سندهای جامعی در حوزه‌های ایدرو، ایمیدرو، هوافضا و... که می‌تواند مبنای کار کمیسیون و صنایع قرار گیرد را تدوین کرده است که در نشست امروز این سرفصل‌ها ارائه شد.



سند جامع توسعه صنعتی خودرو، ایجاد نهاد رگلاتوری در صنعت پتروشیمی، توسعه خوشه‌های صنعتی و تقویت صنایع کوچک، مطالعه و تدوین طرح جامع خودرو، مطالعه و تدوین طرح جامع معادن و صنایع معدنی، طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات و... سرفصل هایی بود که به آن‌ها اشاره و مقرر شد در جلسات آتی این سندها به صورت مشروح ارائه شود.