به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی عصر امروز (یکشنبه، 12 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی نطق میان دستور خود را قرائت کرد.

متن نطق میان دستور نماینده مردم نوشهر و چالوس، نائب رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی بدین شرح است:

باسمه تعالی

13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز گرامی باد.

پیشاپیش 14 آبان ماه روز مازندران را بر مردم فرهیخته دیار علویان مردان و زنان غیور مازنی تبریک عرض می کنم. امروز عده ای به دنبال ناامن کردن کشور همسایه ما یعنی عراق و لبنان هستند، این کشورها عضو مهم جبهه مقاومت و متحد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران هستند.

مردم عراق امروز  از چند شکاف رنج می برند؛ شکاف میراث صدام حسین ملعون، شکاف زخم های ناشی از حضور داعش، مطالبات متراکم شده و دخالت های دولت های بیگانه به ویژه آمریکا، اسرائیل غاصب و عربستان سعودی لذا باید هوشیار بود، این ها به دنبال عراق و لبنان بی دولت اند زیرا کشورهای بی دولت یعنی جنگ داخلی، نزاع و ناامنی اما این استراتژی به کمک خدای بزرگ با شکست روبه رو خواهد شد.

هدف نخست این کشورها محاصره ایران بود اما به یمن حضور رهبر شایسته جمهوری اسلامی ایران، اکنون رژیم صهینویستی در محاصره قرار گرفته است.

امام خمینی (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است اما آیا امروز اینگونه است، واعظ محترم در منبرش بیان می کند، مجلس آدم باش، دولت تلاش می کند مصوبات مجلس را دور زده و برای اجرا تعهدی نمی دهد. آئین نامه اجرای مصوبات را تدوین نکرده یا به گونه ای تدوین می کند که قانون را دور بزند و یا در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام تلاش می کند مصوبه مجلس نهایی نشود،جلوگیری از بخشودگی جرائم دیرکرد وام گیرندگان، موضوعی است که آقایان در تلاشند تصویب نشود تا مردم در گرداب بمانند. چرا؛حاضر نیستند سود مرکب را حذف کنند.

دولت آئین نامه اجرای استخدام نیروهای حق التدریس، خرید خدمات، شرکتی ها، پیش دبستانی ها، آموزشیاران، نهضت سوادآموزی را ارائه نمی دهند و از تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان سرباز می زنند.

اخیرا مجلس تصویب کرد یک درصد از سود شرکت های دولتی و بانک ها به آموزش و پرورش و فرهنگیان اختصاص یابد اما برخی به دنبال آن هستند که این مصوبه در شورای نگهبان نهایی نشود.

براساس مصوبه مجلس 23 نوع مدرسه باید به 2 نوع مدرسه دولتی و غیردولتی تبدیل شود حال چرا عده ای در شورای نگهبان به دنبال دور زدن آن هستند تا عدالت برپا نشود.

از حریت، آزاد اندیشی، نگاه کارشناسانه و اظهارنظر عقلایی و منطقی دکتر اردکانیان پیرامون اعلام عدم قابلیت اجرای انتقال آب دریای خزر به سمنان که می توانست دریای خون راه بیندازد به عنوان سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران تشکر می کنم و یادآور می شوم آقای اردکانیان همچنان مراقب باشید.

رئیس جمهور محترم؛

ایجاد منطقه آزاد مازندران که اعلام آن در صدا و سیما شعف خاصی در مردم منطقه به وجود آورد تاکنون برای انجام این مهم، اقدامی نشده است، زیبنده نیست که دولت در این رابطه رسیدگی انجام ندهد.

چندسالی است در آزمون های استخدامی بوم برای بوم تعریف شد تا جوانان هر منطقه در همان منطقه جذب شوند و از جابه جایی، انتقالی های زودهنگام و آسیب جلوگیری شود اما در آزمون اخیر، آزمون استانی لحاظ شده که این به معنای جذب در کلانشهرها و مراکز استان ها بوده و زنگ خطری برای شهرستان های کوچک است لطفا تجدیدنظر کنید.

باران سیل آسای روزهای اخیر پیام سیلابی شدن دوباره در غرب مازندران را ندا می دهد لطفا نسبت به اجرایی شدن طرح جامع پیشگیری از سیلاب اقدامات لازم انجام شود.

ضمن سپاس از اقدامات وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز به دلیل گازرسانی به برخی مناطق حوزه انتخابیه اینجانب گلایه مندی های خود را از وزیر  راه و شهرسازی در نوبت بعدی مطرح می کنم./

پایان پیام